Gå til innhold

Synspunkter anyone?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt i klemme, føler jeg selv i allefall.. Jeg ble alene for to år siden, og har siden da vært på leting etter et sted å bo.. men det finnes omentrent ikke leiemarked her jeg bor (lita bygd i nord norge).. Jeg har bodd hos foreldrene mine for å ha et sted og bo, men det er jo galskap å bo slik.. jeg går i allefall på veggen snart..

Så begynte jeg å leke med tanken på å kjøpe.. Men tror dere det lar seg gjøre? Jeg er student og er ferdig utdannet i 2011.. Jeg jobber ikke, men har full os, studielån, barnetrygd og stønad til barnetilsyn.. Jeg har ingen egenkapital, men kan nok sikkert ha foreldrene mine som sikkerhet.. Jeg har funnet en flott leilighet til rett under millionen, uten felleskostnader eller annet humbug... Tror dere det finnes sjanser for å få lån når ting er som de er?

Jeg har forresten 1 barn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er jo så uvisst...

forskjell fra bank til bank..

men dessverre her jeg bor er de veldig nøye på at man har fast jobb.....

Skrevet

Jeg tenkte også på å få fryst renta så lenge jeg går på skole.. Jeg vet det ikke er lønnsomt, men er dog bedre enn å ikke ha noe sted å bo.. Jeg utdanner meg til et yrke jeg vet jeg får jobb i, om det har noe å si? Særlig her i kommunen, her er det krise siden det er så stor mangel på den yrkesgruppen..

Skrevet

Skader jo ikke å prøve. Kommer nok an på hvem du snakker med og hvilken bank det er.

Lykke til - hadde blitt gal av å bo med mine foreldre.

Skrevet

Lillesøss fikk da hun var student. Jobbet litt ved siden av da. Men pappa måtte stå som medlåntaker, holdt ikke med vanlig kausjonist. Men gikk greit det :) Ta en prat med banken, lykke til!

Skrevet

Medlåner ja, det hade jeg ikke tenkt på en gang =)

Jeg holder på å bli gal, det er ikke holdbart i det hele tatt.. men slik det er nå så er det enten det eller telt i hagen =/

men takk=)

Skrevet

Det kan jo gå ann å høre med banken men jeg hadde hørt med kommunen også. .

Det har de noe som heter startlån,vi fikk hjelp der når vi kjøpte leilighet,., Da fikk vi dekket litt av banken vår og resten som vi manglet fikk vi igjen kommunen..

Skrevet

Det tror jeg skulle gå fint! Sett opp et budsjett så du ser at du vil klare utgiftene (det er jo egentlig det eneste banken er ute etter) og snakk med foreldrene dine. Dersom de kan kausjonere eller gå inn som medlåntakere skulle ikke banken ha noe å si på at du får lån - da har de sikkerhet i foreldrene dine.

Skrevet

Tror du virkelig det du og jeg og vi to? Jeg tror jeg uten problem skal greie utgiftene, forutsatt at jeg får fryse lånet og bare betale renta mens jeg går på skolen... Ulønnsomt ja, men vi trenger virkelig et sted å bo!

I morgen skal jeg leke med tall og sette opp et budsjett! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...