Verdens tøffeste mamma Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Våknet i natt med enorme magesmerter. Var sikker på at det måtte være noe alvorlig for der var så vondt. Begynte etter hvert å kaste opp under krampene. Har ingen diare, men sterke kramper.. Er ikke omgangssyen over for sesongen? Håpet det... Og så er jeg så bekymret for at jenta mi skal bli syk side det er så vondt... Spiste annerledes mat i går...
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 nei si det.. ville kanskje rint legevakta jeg da... oppkast er jo et symptom på influensa også... men da har man jo gjerne litt andre ting også.. som vondt i kroppen, feber o.l
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Hva er annerledes mat? Er det noen andre som spiste maten som er blitt dårlig? Tror nok det er vanlig omgangssjuke..
Verdens tøffeste mamma Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. februar 2009 Ja, hva er annerledes mat?? Hehe.... Spiste hos ei venninne som lager eksotiske retter med fisk og kjøtt og det var mye anerledes mat enn jeg er vat til. Var godt.. HUn er ikke syk... Trodde ikke omgangssyke gav så sterke magesmerter, bare,, Men det er sikkert det det er...
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 mannen min har alltid sterke magesmerter når han har omgangssyken.... dessverre...
Mayken Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Mener på at norovirus kan gi sterke magesmerter i tillegg til oppkast. Snuååa vår var hjemme fra barnehagen i over en uke for bare 2 uker siden med feber oppkast og diare. Trodde vi var ferdige for denne gang, men i natt kl 24 braket det løs igjen. Hun kastet opp over 20 ganger mellom kl 24 og 06.00 Hun hadde ikke noe å kaste opp så det kom bare galle. Kl 6 kastet jeg opp, har bare gjort det en gang, men er fortsatt dårlig:( Sambo er også uggen, så er nok ikke over for denne gang ennå.
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Jeg og har hatt skikkelig magekramper når jeg har hatt omgangssyke, så det går fint an..
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 Det ligger i ordet at omganssyken ikke går over... Den er ikke sesongbetont. Vi har hatt det både sommer som vinter og med eller uten dødsvonde kramper og oppkast. Andre ganger har det ikke vørt kramper, men kun oppkast og diarè.... God bedring og ring legen hvis du er usikker.
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Det er nok omgangsyke, Noroviruset kan väre helt forferdelig!!! Men til Solfröken over her. Det stemmer at man kan få omgangsyke hele året, men det e jo epedemier som rammer Norge på vinterhalvåret. Oftest blir ikke store grupper syke om sommeren, men det er enkeltstånde tilfeller. Omgangsyke har sin topp fra oktober til mars!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå