Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

lillemor veier ca 5 kg. vet ikke hvor lang hun er da.. men det virker som om klær som er i str 1-2mnd (56) begynner å bli for smått..

hun kan da ikke bruke str 3 mnd når hun ikke er 2 mnd engang...(?)

hvilke str bruker deres unger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Mini her brukte størrelse 56 til han var sånn ca. 9-10 uker og nå bruker vi 62 og 68, men det er litt forskjellige størrelser på de forskjellige merkene har jeg funnet ut da. Nå er han 3 1/2 måned. Men jeg er ganske sikker på at det ikke er uvanlig å bruke størrelse 3 måneder når de er 5 uker. Mini her veide 2 600 når han ble født så han har i grunn brukt litt tid på å ta igjen jevnaldrende barn også :o)

Skrevet

Min brukte nok 62 ja. Nå er han snart 6mnd og bruker noe 76 men mest 80 (som er 1år)

Skrevet

for å si det sånn, så er min gutt 3 måneder, og bruker str 68 og 74. Står 6-9 måneder på mange av klærne hans, så...ikke ta det så nøye:)

Mini er lang, men slank. Ikke spesielt stor. Ca 6 kg.

Skrevet

Min gutt er fem uker nå og han er 60 cm lang og veier 5,5 kg. Og nå må vi opp i str. 62.

Skrevet

`veldig forskjell på klærne ja.. en pysj fra kappahl i str 56 er kjempestor til henne, men en body fra h&m i str 56 er altfor kort.

vi har heldigvis fått masse i str 62 da..så vi er sikra hehe..

Skrevet

Mini her er snart 3 mnd og vi bruker fremdeles bodyer i str 50 og noen klær i str 56.. bruker også noe i str 62 så tror ikke man skal ta de størrelsene så høytidelig akkurat...=)

Skrevet

Heihei.. Her fyller lillemor 3 uker til uka, og hun bruker alt mellom str 50 og 62 ( Hun passer faktisk bukser i str 62) Hun var 3800 g og 51 cm da hun var født, så hun er lang og tynn..

Skrevet

knerten min var 3720g å 50cm lang. så det er jo ikke så langt ifra din.. kansje jeg burde ta å sjekke alt tøyet vi har i str 62.. synd om hun skulle vokse ut av det før hun fikk gått med det.

Skrevet

Ja det er kanskje lurt! Ble faktisk litt overraska over at lillesnuppa passer så "store" str i klær. Men det er mye mulig fordi hun er så lang i beina, bodyer i str 62 sitter litt løst på henne. Også må man jo oxo huske på at klær krymper litt i vask, så det er litt vansklig det der med str på klærne..

Skrevet

Sånne størrelser skal man ta med en klype salt har jeg funnet ut. Pjokken her brukte str 62 når han var 6 uker gammel. Nå er han snart 4 mnd og bruker str 68 og 74. Det vil si ca 6-9 mnd i str. Han er lang og tynn. Han var 52 cm når han ble født, og 60 cm på 6 ukers kontrollen. På 3 mnd var han vokst til 65 cm. Så tror at de vokser i rykk og napp...

Eller så kan man også si at han passer akkurat til huden sin =)

Skrevet

kommer jo an på fasongen på ungen og klærne det, rett og slett:)

her er vi: 2,5 mnd, 5,5 kg og 58 cm lang.

Bruker: 56 i body og 50 i bukser/stilongs

Skrevet

Selvsagt kan hun bruke str 3 mnd når hun er snart 2 mnd, er ikke noe problem det!!

Jeg har en stor gutt og vi brukte 62 fra han var 1 mnd faktisk for da var 56 begynt å bli for smått. Nå er han 7 mnd og er straks over i str 80 i bodyer, mens i bukser så har vi akkurat begynt med str 74.

Skrevet

Jenta mi har brukt 62 ei stund, men nå begynner det bli lite. Hun er 3 mnd, men veide ca 5 kg ved 3 mnd kontrollen, så kanskje ikke så langt unna samme str som din?? Hun var 59 cm da. tallene på str viser jo til lengden, og min erfaring er at klærne begynner bli for små når babyen er 1-2 cm unna størrelses-tallet.

Skrevet

min er født 10 dager før, men var 52cm og 4055g da han ble født. Så han brukte str 56 i 2 uker han, så måtte jeg gå over til str 62. Nå er han 5 mnd og bruker str 74, og 68 begynner å bli for smått. Så han er en str over det jentene mine brukte da de var babyer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...