4barns mor Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Er skikkelig kvalm, klarer ikke få i meg mat og har gått ned i vekt. Er 7 uker i dag. Er også ekstremt trøtt..
KirstenAnn64 Skrevet 9. februar 2009 #2 Skrevet 9. februar 2009 Hei hei. Ville bare skrive noen oppmuntrende ord til deg. Dette høres skikkelig rart ut, men når man er veldig kvalm, så er det et veldig godt tegn på at din graviditet er skråsikker. Trenger nok ikke bekymre deg for at du skal abortere. (ingen garanti). Men når jeg var gravid med førstemann så lå jeg 6 mnd på aker sykehus. Ble skrevet inn 1 mars og ble utskrevet 1 aug. Jeg hadde ekstremt svangerskapskvalme. Å alt gikk bra. Gikk ned 22 kg, så det var en fantastisk måte å gå ned i vekt på. LER..... Jenta mi veide nesten 4 kg når hun kom, så hun hadde tæret på meg. Når jeg ble gravid igjen 15 mnd etterpå lå jeg ca 2 mnd på sykehus. Å når jeg ble gravid i nov 07, lå jeg bare 10 dgr på sykehus. Men må innrømme at jeg lå i nesten 3 mnd på soverommet. Men fikk AFIPRAN, noe som virket veldig godt på meg. Så ikke gi opp. Dette kommer til å gå seg til. Om du vil ha noen å prate med er det bare å si ifra så kan vi snakke sammen på tlf eller på mns. Bare gi beskjed du. Lykke til.
KirstenAnn64 Skrevet 9. februar 2009 #3 Skrevet 9. februar 2009 Hei hei. Ville bare skrive noen oppmuntrende ord til deg. Dette høres skikkelig rart ut, men når man er veldig kvalm, så er det et veldig godt tegn på at din graviditet er skråsikker. Trenger nok ikke bekymre deg for at du skal abortere. (ingen garanti). Men når jeg var gravid med førstemann så lå jeg 6 mnd på aker sykehus. Ble skrevet inn 1 mars og ble utskrevet 1 aug. Jeg hadde ekstremt svangerskapskvalme. Å alt gikk bra. Gikk ned 22 kg, så det var en fantastisk måte å gå ned i vekt på. LER..... Jenta mi veide nesten 4 kg når hun kom, så hun hadde tæret på meg. Når jeg ble gravid igjen 15 mnd etterpå lå jeg ca 2 mnd på sykehus. Å når jeg ble gravid i nov 07, lå jeg bare 10 dgr på sykehus. Men må innrømme at jeg lå i nesten 3 mnd på soverommet. Men fikk AFIPRAN, noe som virket veldig godt på meg. Så ikke gi opp. Dette kommer til å gå seg til. Om du vil ha noen å prate med er det bare å si ifra så kan vi snakke sammen på tlf eller på msn. Bare gi beskjed du. Lykke til.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 forhåpentligvis så er du en av majoriteten som blir bedre rundt uke 12...jeg var grusomt kvalm hele døgnet fra uke 7-10...så avtok det litt og jeg klarte å få i meg litt mat...nå er jeg 11+4, og er litt kvalm før frokost og hvis jeg ikke spiser ofte nok... og jeg er ikke like trøtt lenger heller... håper kvalmen din gir seg om ikke altfor mange uker;-) og som kisten64 sier over her, så er kvalmen et godt tegn;-))) mitt tips er smoothie..eneste jeg klarte å få ned en perioden;-)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 9. februar 2009 #5 Skrevet 9. februar 2009 var det legen sa til meg også da jeg måtte ha en liten sykemld pga kvalme. Han var bare glad han og mente det var positivt. lykke til, det går seg nok til skal du se. var verst hos meg rundt uke 6-9. Nå er det litt bedre, så lenge jeg spiser regelmessig, epler og riskaker hjelper her. lykke til:)
4barns mor Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2009 Takk for oppmuntrende ord. Jeg var sånn med førstmann også, men det er 12 år siden sist, den gangen fikk jeg postafen reisesyketabletter, har snakket med vakthavende lege på legesenteret her i dag, og de kunne jeg ta. De hjalp meg veldig sist, så jeg får håpe de hjelper denne gang også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå