Gå til innhold

se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min er selvstendig næringsdrivende tømrer. Han ble ferdig med læra våren 08 og startet firma i høst. På nav står det at de beregner foreldrepenger utifra gjennomsnittet de siste tre åra.. men hvordan gjør de det når han bare har hatt inntekt det siste halvåret? VI planlegger vår første nå og håper å få babyen en gang til høsten eller før jul. Jeg kommer å begynne å studere til høsten og vil derfor ikke ha ratt på foreldrepenger siden man må ha hatt rett til lån i minst 6 måneder. Planen er derfor at han tar permisjon og ikke jeg.. noen her som vet hvordan dette kommer til å gå? både i forhold til hans inntekt og med at jeg studerer. Lurer også på hvordan skolen tilrettelegger for folk med barn? siden de tre ukene før fødsel og de første seks ukene etter er forbeholdt mor blir jeg da tvunget til å ta permisjon fra skolen UTEN støtte noe sted? eller får jeg engangstønaden selv om faren tar resten av perioden og ikke jeg? er jo en jungel av regler og rettigheter som er omtrent umulig å sette seg inn i..

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik gjorde vi det:

Jeg fikk engangsstønad. Han fikk foreldrepenger fra 6 uker etter fødselen siden jeg var student. OBS: man må ha 100% studiebelastning.

Skrevet

Takk for svar:) men vet du hvordan skolen tilrettelegger for de ukene som er forbeholdt mor? si at jeg begynner å studere nå i august og vi får baby i november, kan jeg lese hjemmefra alle de ni ukene fram til faren tar over i den syvende uken etter fødselen? hvordan gjorde dere?

Skrevet

Det kommer helt an på hvilket studie du tar. Jeg hadde en obligatorisk forelesning i uka, så resten leste jeg hjemme, men da måtte pappaen ta seg fri på den ene forelesningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...