ApriIbaby Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Når lot dre barnet deres leke ute alene?
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 tja.. det kommer da veldig an på barnet synes jeg.. gutten vår som nå er 5,5 år har lekt ute alene (i hagen) siden han var 3 år.. han har aldri stukket av.. han går ingen plasser, for vi kjenner ikke så mange andre barn her i nærheten.. men tenker det endrer seg når han begynner på skolen til høsten. snuppa på nesten 4 har også kunnet vært ute alene, men hun har aldri likt det..
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Vi bor laaangt ute på landet nå, er trygt og godt utenfor døren, så her har ungene vært ute alene fra de var 2-3 år så lenge jeg kunne se dem fra vinduet (f.eks når jeg laget middag). Å gå lenger bort, f.eks til lekeplassen noen hundre meter unna og utenfor synsvidde, så har jeg satt en grense på ca 5 år. Hadde vi bodd et annet sted ville jeg sikkert krevd at de var litt eldre.
bever Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Vi bor i en drabantby i Oslo. Her er det lov for henne å leke rundt blokka, og bare over veien til lekeplassen der på søndager (lite trafikk). Begynte å gå ut alene ca femogethalvt år. Jeg flyr hvileløst fra vindu til vindu. Begynner å roe seg nå... ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå