Gå til innhold

Noen som har erfaring med P-sprøyta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på p-sprøyta i noen år, slutta med den et par år før jeg ble gravid nå. Før jeg slutta med den fikk jeg høre at anbefalt tidsrom med sprøyta er ca 5 år. Det er fordi forskerne har funnet ut at den kan føre til benskjørhet.

Jeg var veldig fornøyd med den, ingen bivirkninger what so ever, hadde ikke mensen og kjempekjekt å ta ei sprøyte hver 3. mnd til fordel for disse pillene og spiraler som kan gjøre vondt osv....

Nå tenker jeg; Har kroppen min restituert seg etter disse årene uten denne sprøyta, siden det nå faktisk er noen år siden jeg brukte den? Eller vil hormonene i sprøyta fortsette der de slapp? Jeg kunne veldig gjerne tenkt meg å begynne med den igjen etter fødselen....

Noen som skjønner hvor jeg vil??

Sprøta heter Depo Provera (hvos jeg ikke husker feil)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg brukte sprøyten i 4år, sluttet på den i våres for å bli gravid. Tenkte det tok meg hvertfall ett år siden jeg ikke hadde hatt mens! Men neida, første mens kom når den skulle noen mnd etterpå, og vi satt her å jublet over en positiv test :)

Jeg kunne veldig gjerne tenke meg å bruke den igjen etter fødsel. Beste prevansjonen som finnes, mener nå jeg! Bare man husker å ta ekstra d-vitamin så skal det ikke være fare for benskjørhet. MEN jeg forhørte meg med jordmor, man skal ikke bruke prevansjon med østrogen i når man ammer, så da er sprøyten utelukket desverre (dersom alt går som det skal med ammingen da).

Skrevet

Gikk på dette i 2år da jeg var 17-19 og skulle begynne på det igjen nå når jeg fant ut at jeg var gravid. Det er det beste alternativet for meg tror jeg, og var sinnsykt fornøyd med det. Min mor bruker det som medisin (hun har en sykdom som gjør at hun får sinnsyke menssmerter) men hun måtte ha et opphold hver 6.år om jeg ikke husker helt feil.

Skrevet

Jeg brukte p-sprøyta noen år før jeg ble gravid første gang, etter fødselen brukte jeg hormonspiral og er like godt fornøyd med den. Ingen bivirkninger og ingen mens, men mye enklere å bli gravid igjen etter at den spiralen er ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...