me84 Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Lurer på hvordan dere har det dere som har 3-4 uker til termin... Hvordan form er dere i og hva gjør dere i løpet av en dag?
Marias26 Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Jeg har litt under 4 uker igjen, og begynner å merke tyngden ja. Går en tur på ca. 40-50 min hver dag me hunden (+ en eller to småturer), men kjenner at det begynner å bli tungt nå. Har vært sykemeldt siden 4. mnd pga bekkenløsning, så nå begynner jeg å bli skikkelig lei. Ellers har jeg vært ganske trøtt og sløv den siste tiden. Er ikke så mye som blir gjort i løpet av en dag. Må hvile ofte nå. Har hørt at man enten blir veldig trøtt og sliten i slutten av svangerskapet eller så er man proppfull av energi! Vet ikke helt om det stemmer?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Har litt mindre igjen, men formen har vel vært den samme de siste par mndene tenker jeg. Har bekkenplager og vonde kynnere som begrenser meg rimelig mye, i tillegg til at et svangerskap som starter med 4mnd spying ikke akkurat gjør formen så bra i utgangspunktet. Leverer snuppa til fots i bhg (ikke langt å gå) og det er vel det jeg har av aktivitet. Orker stort sett aldri å gå i mer enn en butikk pr dag heller (om det er noe som må handles) fordi det er så vondt. Så her bare pusles det hjemme stort sett. Dritkjedelig og jeg er veldig klar for å bli alene i kroppen min ;o)
Smock Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Er 37 fullgåtte uker i morgen så det begynner å kjennes på kroppen nå ja! Har vært 50% sykemeldt og gått til fysioterapeut i et par ukers tid nå på grunn av stivhet og vondt i ryggen. Ellers er jeg supertrøtt og sliten. Trente nesten som normalt (2-4) ganger i uka frem til nyttår, men nå klarer jeg rett og slett ikke å gjøre så mye annet enn å puske rundt i heimen... Gå turer kan jeg bare glemme for tiden da det er kjempeglatt og -20 grader utenfor Er superklar for å gå ut i permisjon på onsdag Og ikke minst til lille "klumpen" kommer om noen uker... Har egentlig hatt et fint svangerskap, men må innrømme at det begynner å bli veldig tungt nå på slutten. Og ikke minst så merkes det på humøret innimellom... Nå gleder jeg meg til å få babyen ut hit til oss...få se på, kose med, trille turer og bare har h*n på "yttersida" av kroppen! Ikke minst gleder jeg meg til å få kroppen min tilbake, til å trene, gå med vanlige klær (tenk å ta på seg dongeribukse og støvletter igjen!!!) og ikke minst til å spise chorizo og ta et glass rødvin til helgemiddagen...! Alle de andre tingene som ammeproblemer, barselstårer, vondter etter fødsel og barneskrik får bare komme nå! Ikke lenge igjen nå så blir vi mamma'er jenter
småsmurf Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Har termin i morgen jeg.. De siste par dagene har jeg kjent at jeg nok begynner å bli noe lei, er blitt litt forkjølet og er sykt tung og stiv i kroppen.... Er en kamp å komme seg opp fra stol/seng. For en måneds tid siden, så var alt fint, gjor akkurat det samme som vanlig. 100% jobb, husarbeid ol som vanlig. Har ellers hatt litt vondt i bekken og skuldre, men litt må en vel regne med=)
Elin1980 Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Har 4 uker igjen og formen er upåklagelig bra, noe den har vært i hele svangerskapet..Kjempe heldig er jeg Merker at jeg blir mer sliten og ikke har så mye energi om dagen, og vann i fingrene og beina, men dette er helt normalt har jeg hørt Gleder emg villt til lille gutten vår kommer, mne er ikke lei av og gå gravid og stresser ikke med og få han ut..Er liksom ikke helt klar enda jeg føler jeg, selvom jeg er det og hehe...vanskelig og forklare det der! Er ikke redd for fødselen, men " gruer " meg litt til og ta med bebbisen hjem for første gang, hva gjør man liksom...MEN jeg vet at det er normalt og tenke slik og at den tanken forsvinner med engang ungen er født Så alt i alt har jeg det knall bra og gleder meg til å bli mamma..
Nille mor Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Er mye trøtt, men hadde lite jern på forrige kontroll, så det er nok en del av grunnen. Magen begynner å bli skikkelig i veien. Har ei lita ei på ca 20 mnd fra før, og det er tungt å rydde opp leker fra gulvet etc. Er heimeværende mor, så styrer dagen mye sjøl. Godt å ha litt god tid til lillemor før babyen kommer, men har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har allverdens energi til å leke. Men vi koser oss :-) Ikke fryktelig lei enda, men begynner og bli klar for fødsel, i den grad man kan bli klar da ;-) Er spent på tida etterpå da, med to små å ta vare på. Men det blir som det blir. Og, ja, det med å stelle og ta vare på en baby er ingenting å bekymre seg for, det kommer liksom litt av seg selv. I tillegg syns jeg det var greit å stille noen "dumme" spørsmål til jordmora før vi reiste hjem fra sykehuset. Sånne praktiske ting som hva de skal ha på seg osv. Ikke noe å være flau over det når man aldri har vært mor før. Kan jo være lurt å skrive ned noen ting nå, også se hva du har fått svar på og hva du fortsatt lurer på før hjemreise. Er det noen som har peiling så er det jo jordmødrene/barnepleierne :-) Lykke til alle sammen! Så kjekt å være mor!
Nemlig Skrevet 9. februar 2009 #8 Skrevet 9. februar 2009 En uke igjen til termin..... Begynner å bli nok nå! Er egentlig i ok form, men sliter veldig med søvnen og det tar på. Sover maks 3 timer pr natt. Håper derfor at det snart er over.
21.februar09 Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Her er jeg sliten også, men er sliten av det psykiske, ventingen! MEn alt det fysiske kan jeg jo pleie på dagen når jeg allikevel har permisjon og en mann som tar husarbeidet, så jeg er heldig sånn sett. MEn det er AKKURAT som å ha mensen. Er ordentlig på hugget om det er noe og ellers bare lat og mensensmerter der nede.. Var det virkelig så gale å ha mensen asså? MEn det som er med disse mensensmertene er at de ikke avtar slik de ellers hadde gjort.. Menssmertene er som førstedagsmens, ordentlig ligge seg på sofaen vondt/ubehag. Kunne ha skrevet en hel avhandling om vondene, men trekker bare frem den mensenvondten for DEN har tatt helt av sammen med vonde kynnere og ryggvonder.... Modning, modning og atter modning:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå