★minijente★ Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 ka stryker dere av baby klær og slikt???
Lykke X 4 Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Hehe! Jeg må bare le når jeg leser om stryking av babyklær Man trenger strengt tatt ikke å stryke klærne til babyen, kanskje evt, tøybleier om man føler for det. Har man klærne i en ikke overfylt trommel blir de gjerne både rimelig slette, samt myke og fine. Og rister du tøyet godt før du henger det opp til tørk, blir det også slett. Men i begge svangerskapene har jeg strøket alle babyklærne, tøybleier og sengetøy (ikke badehåndklær selvfølgelig), når jeg har ordnet til babyens tøy. Helt tullete Men det har vært så utrolig koselig å gjøre det! Har gitt en sånn god følelse å ordne tøyet til den som snart skal bli født...sukk...Blir helt sikkert til å holde på slik denne gangen også! Må legge til at det ikke ble noe mer stryking etter babyen ble født Hehe.
3b@rnsmor-30* Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 jeg stryker aldri noe jeg... untatt skjorter som mannen bruker til dressen og bunadskjorter. og en duk i ny og ne...
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 jeg stryker noe av babytøyet.. men det meste får jeg glatta ut mens jeg bretter det sammen.. Her er det overhode IKKE noe tøy som går i tørketrommelen da.. man ser så tydelig at det blir tatt der... blir så slitt.. syns jeg!
★minijente★ Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. februar 2009 godt å høre at d ikke er behov for stryking... mamma trodde eg tulllet da eg sa at eg ikke gidder å stryke noe, mener d ikke er vits siden d kun holder seg i max 5 min..
Staark Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Jeg stryker aldri noenting. Har bevisst latt være å kjøpe strykejern, og har ingen fremtidige planer om å anskaffe det.
Yarn Skrevet 9. februar 2009 #7 Skrevet 9. februar 2009 Eneste jeg har strøket er vel "skjorten" og et par andre klær til jul og ellers pent Vanlige bodyer og andre babyklær blir ikke så skrukkete. Iallfalll ikke om du bruker trommel eller muligens tøymykner og rister klørne før de henges opp. Ellers stryker sengetøy hvis trommelen har vært for full:) (Og det blir den ofte for tiden.. pussig nok Og så var jeg nok litt tussete med redebygging første gang, da var det mye som møtte strykejernet mitt:) Var litt koselig å dille med de små klærne da.
Trollemor75 Skrevet 9. februar 2009 #9 Skrevet 9. februar 2009 Hvis du tar ut av tørketrommel med en gang og bretter mens det er varmt, vil det meste ikke trenge stryking. Og tørketrommelen må for all del ikke være for full. Det som ikke skal i tørketrommelen skal henges pent, der også slipper man ofte unna strykingen hvis det er tørket pent og brettet nøye. Her strykes stort sett kun skjorter og duker, og det er mannen som tar det siden det er han som bruker mest skjorter. (stor nok til å bruke dress = stor nok til å stryke tøyet sitt!) Jeg har stort sett bare babytøy som ikke trenger stryking, men har fått 2 "nydelige" babyantrekk i gave som krever det...ikke overraskende, hun som ga de til meg er barnløs...får se hvor mange ganger vi gidder å stryke absurd små skjorter...
treningsberta Skrevet 9. februar 2009 #10 Skrevet 9. februar 2009 har hørt rykter om at struking visstnok hjelper med å holde kvaliteten på klærne fordi man stryker ned "nuppene" på klærne. Men de minste babyklærne rekker jo neppe å bli slitte før de er for små i alle fall, så... Har hvert fall ikke strøket noen ting. Det er masse annet mer spennende å finne på her i verden syns nå jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå