Gå til innhold

Astma å graviditet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Jeg har nettopp begynt i uke 28.

Jeg fikk beskjed når jeg ble gravid, å slutt med symbicort,for barnet kunne ta skade av det, kunne hemme veksten. Så da sto jeg igjen med bare bricanyl, noe som ikke r langtidsvirkende,men virker der å da når du blir tett. Ettersom ukene gikk tok jeg mer å mer bricanyl,det skulle ikke ungen ta noe skade av. Å når ukene gikk, kom pulsen å hjerte overhoppene, til slutt ble det så ille at jeg trodde noe var galt med hjertet mitt å jeg handlet på legevakten, i 6 mnd. Der fikk jeg en kontra beskjed jeg aldri kunne drømme om. Han mente jeg aldri skulle sluttet på symbicort, at det var helt uhørt.

Når mamma slet med å puste kunne fosteret ta mer skade av det enn at jeg gikk på symbicort. Å da ble jeg kjempe redd, å bestilte ny time hos faslege, å da krevde jeg å komme til lunge spesialist. Når jeg kom dit, fikk jeg vit at symbicort ikke var noe direkte farlig,men kunne ha innvirkning, men for å eliminere den faren fikk jeg pulmicort å ventoline, som skulle erstatte symbivort, å eliminere det stoffet i dne som kunne være farlig. Jeg er nå i 7 mnd å begynner å bli likere igjen,men kan ikke fatte at det går ann å få så masse kontra beskjeder, å når man står midt oppi dette med en liten en i magen , blir man livredd for at noe skal være galt. Bare håper legene blir flinkere til å informere om sånn med engang graviditeten inntreffer. Ville bare dele min historie....Kanskje den kunne hjelpe noen andre.

Jeg har det nå bra å kan gå små turer igjen.

Lykke til alle sammen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei ville oxo informere om at brykanyl blir brykt på sykehusa for det er riehemmende :)

Skrevet

Hei! Ja fikk beskjed om det av jordmor, så hadde jeg ikke gått til legen i femte mnd hadde jeg bare fortsatt på pbricanyl, hadde vel ikke fått rier LOL :-)

Må le litt også :-)

Skrevet

hehe. det er sant..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...