Gå til innhold

Dere som har menn som tjener mye mer enn dere selv.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjør dere det?

Her får vi lønna inn på hver våres konto, men så snart min er tom (noe den blir ofte) så ber jeg bare mannen min fylle på, enkelt og greit:-)

Er gift da:-)

Synes så mange finner seg i rare ting på dette området.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tjener mye mer enn meg, men han tar seg av alt av regninger og faste utgifter så vi ender opp med å ha cirka like mye å rutte med allikevel. Jeg kjøper nok mer enn han av mat og klær til familien. Dersom en av oss blir blakke får vi penger av den andre.

Skrevet

Han tjener vel godt 100 000 mer enn meg (+ at han får litt bonuser), så det er mye mer det da? ;-)

Vi setter hele lønningen inn på felles konto, (lar det såt igjen slik at vi har en 1000-2000 på lønnskonto til enhver tid i tilfelle krise) og så delegeres pengene ut derifra til regninger, mat/diesel/nødvendige klær (egen konto som begge har kort på), sparing osv. Er det noe vi har lyst på som vi egentlig ikke trenger, overfører vi bare mer penger til "matkontoen" og betaler fra den. Mindre summer spør vi hverandre ikke om, mens større summer spør vi alltid om er ok først. Vi har vel det som kan kalles totalt felles økonomi.

Skrevet

Jeg betaler husleien til boretslager og min tlf regning og han betaler resten. Jeg handler det meste av mat og klær men om det er tomt på min brukskonto gjør jeg som deg og sier bare fra til mannen hvor mye jeg trenger. Vi er også gift så alle pengene er jo våre i felleskap men vi liker å ha vær vår konto slik at det vi vet står på kontoen er der når vi skal bruke penger.

Jeg har lurt på hvordan de med felles konto og to kort til den kontoen gjør det. Der står man på butikken og har storhandlet og drar kortet , men det står "ikke dekning" for den andre har også handlet. Hvordan gjør dere det?

Skrevet

Vi betaler etter evne. Noen ganger tar jeg fram lommeboka, andre ganger han. Tenker ikke på hvem vi handler til, han kan godt kjøpe klær til meg osv. Og regninger tar vi på min konto, siden jeg har enklest nettbank. Trenger jeg mer penger, gir han meg det. Jeg trenger ikke å be om det. Vi har felles økonomi, men ikke felles konto, selv om vi har tenkt å få det. Har bare ikke kommet så langt enda.

Skrevet

Han betaler ALT av regninger, og jeg kjøper maten og klær til barna.

Skrevet

Jeg setter inn 6000,- på regningskontoen + betaler maten. Er jeg blakk, spør jegbare om å få kortet hans eller ber han overføre. Men blir nok litt anderledes når det kommer to til.

Skrevet

To alternativer hvis man har to kort til samme konto:

Enten har man så god økonomi og begge er så økonomistke at det alltid er nok penger der fordi man ikke har så dårlig råd at man tømmer kontoen hver mnd og i tillegg så vet begge at de skal spørre før de bruke større summer.

Alternativet er at begge sier fra til den andre når de bruker penger og hvor mye, sånn at begge vet hvor mye som er på kontoen hele tiden, så blir man enige i forveien hvem som skal handle den dagen, og det blir vel de fleste uansett?

Skrevet

Jeg bruker ikke si fra på forhånd før jeg handler. Hveken når jeg handler klær eller mat. Sier fra etterpå.

Men det som er fint er jo at man kan velge selv hvordan man gjør det:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...