Gå til innhold

Dere med barn med to års mellomrom....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke vognbehov hadde dere? er så usikre på om vi er nødt til å kjøpe enda en vogn/tvillingvogn eller om vi kan klare oss med den vogna vi har...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøpte tvillingvogn,men d var bortkasta penger. ble brukt 3 gang. hadde søskenbrett som vi brukte:):) 2 år og 3 dager mellom de.

Skrevet

Vi hadde ikke tvillingvogn. Hadde heller ikke hatt behov for det.

Skrevet

Vi har i underkant av 2 år mellom de fleste av våre (korteste avstand 21 mnd) og vi hadde aldri bruk for ekstra vogn/tvillingvogn. Våre var alle veldig gode til å gå selv og om de ble slitne fikk de sitte oppe på enden av vogna ei stund.

Skrevet

Jeg har tre tette med to år mellom hver. Bor i Oslo, og kjører ikke bil. Jeg er på min andre søskenvogn nå. Jeg hadde aldri klart meg uten fordi jeg leverer de to eldste i barnehagene, og gjerne henter. I bytrafikken er jeg helt avhengig av å "kaste" alle på vognen når jeg skal holde styr på tre unger. Dessuten går vi mye turer i helgene også, og da orker de to eldste uansett ikke å gå så langt.

Men hvis du har tilgang på bil, er det sikkert ikke nødvendig med søskenvogn. Den eldste på 2 kan jo gjerne gå selv på korte avstander, f.eks på et kjøpesenter. Venninner på landet med to år mellom ungene, har ikke hatt søskenvogn. De kjører jo bil uansett hvor de skal likevel, og tar med en enkel vogn på kjøpesenteret og putter baby i den, mens den eldste leier ved siden av.

Men her vi bor, er omtrent "tredjehver" barnevogn, en søskenvogn, hehe. Folk kjører jo ikke så mye bil inne i byen. Svigermor var helt i "sjokk" da hun møtte den ene etter den andre da vi hadde fått mellomste.

Men vi har kjørt med de billige carena-vognene vi da, koster ikke mer en 2000 per vogn.

Skrevet

Tenkte at vi venter for å se behovet an. Det aller beste hadde vært om eldstemann ikke sov i bhg lengre når minstemann kommer, da slipper vi å kjøpe en ekstra vogn til å ha der...

Skrevet

Jeg har det dilemmaet også. Ombestemmer meg ofte, men akkurat nå mener jeg at vi ikke kommer til å trenge søskenvogn. Jeg trenger vogn for å levere i barnehagen, men er kommet fram til at da kan eldste stå på søskenbrett. Så får vi se hvordan det går.

Skrevet

Klarte oss med søskenbrett, 24 mnd mellom mine..

Søskenvogn så jeg aldri behov for, men nå var, og er eldstemann en aktiv liten krabat som elsker å bruke bena :-)

Skrevet

23 mnd mellom mine. Vi har tvillingvogn, den bruker jeg når jeg er alene med begge to. Ellers har vi brukt to vogner når vi er ute og går tur (begge sover på dagtid). En toåring blir fort sliten i bena og trenger et sted å hvile seg!!!!

Har egentlig en hel vognpark - en til toåringen, en til babyen, tvillingvognen og et vrak vi har i toåringens barnehage sånn at han har noe å sove i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...