Gå til innhold

Sene kveldsmiddager....urk...rar?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri måttet spise middag til et bestet klokkeslett egentlig. Om det er klokken 14 hos mine besteforeldre, klokken 16-17 til hverdags med mann og barn, klokken 18 til barne-tv for lørdagskos, eller klokken 20-21 fordi mannen og jeg skal få spise alene en gang i blandt spiller liksom ingen rolle sånn sett. Vi har pleid å spise sammen med barna ca 6 av 7 dager i uken, og så har vi enkveld vi har laget oss mat etter de har lagt seg, da gjerne mat som de ikke er så glad i uansett. Dette har vi gjort alltid (spist sent før vi fikk barn også altså), og jeg har alltid nytt det, synes det er koselig å spise om kvelden.

Nå derimot... Det frister ikke litt engang. I tillegg har jeg mistet lysten på mange av yndlingsmiddagene mine som vi pleide å spise på kvelden. Jeg spiser om kvelden også, men foretrekker skiver, kavringer, knekkebrød el, vil rett og slett ikke ha middagsmat på kvelden. I hvertfall ikke sterkt krydret mat. Mild pasta kan gå greit til nød. Er ikke noe plaget med halsbrann heller (enda), så er ikke det. Synes det er litt sært jeg. Noen andre osm har opplevd noe lignende i svangerskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville nesten ikke ha middagsmat da jeg var gravid med Cornelia...Og jeg elsker egentlig middag, hehe! Junk food ble jeg uvel bare av å tenke på :/ Overlevde på knekkebrød med nøkkelost og gulerøtter:)

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med middagsmat generelt, bare at jeg vil ikke ha det om kvelden... Kan godt spise junkfood også, men altså helst ikke etter klokken 18-19 ;-)

Skrevet

jeg hadde det som deg i starten, og nå på slutten, kan gjerne ha middag til frokost hehe men ikke senere enn 4-5 på ettermiddagen. aner ikke hvorfor, men det smaker ikke med middag på kveldene lenger. og vi har over det siste året alltid hatt sen middag..

Skrevet

Er det ikke rart? Jeg synes det er helt merkelig jeg :-) Av alle ting liksom, hehe...

Skrevet

Jeg eide ikke matlyst de første 12 ukene eller noe sånt. Jeg levde på tørre kavringer, knekkebrød og til nøds litt grovbrød med en dæsj olje på. Det her heldigvis gått over da, nå er jeg kjempeglad i varmmat igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...