Gå til innhold

Er samlivsbrudd eneste riktige utvei for oss..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen min har vært gift i snart 7 år og har to barn sammen.

Han er en ekstremt sjalu mann,noe som har blitt noe bedre med årene.

Problemet vårt har i alle disse årene gått i det samme.Og de er stort sett oppstått pga meg i flge han.

Jeg er ikke så flink til å si fra,og det har ført til at alt stort sett blir gjort som han vil,når det passer han.

Har i senere tid,takket være en god jobb,lært meg å si fra og stå for egne meninger.

Noe som ikke har falt i smak i heimen,for nå er jeg plutselig veldig vanskelig når ikke alt han gjør og sier er noe annet enn hva jeg mener.

En annen ting er at vi har ikke sosialt liv,han vil enten være hjemme eller så skal vi gjøre alt sammen.

Ikke skal jeg gå på kino,han blir ikke med for han liker det ikke.

Jeg kan ikke gå og spise ute med andre venner,men han blir ikke med for han nekter å spise ute.

Jeg har lyst til å reise på ferie utemnlands,det vil ikke han.

Vi kommuniserer veldig dårlig,for så lenge jeg har andre meninger så blir han irritert.Og vrir på ting,så jeg ikke vet til slutt ikke hva jeg skal svare.

Nå har jeg spurt om han vil bli med på familierådgivning,men han nekter å høre på noen som har tatt helge-kurs i psykologi som han sier.

Nå merker jeg at nerver og tålmodighet er på bristepunktet,hva kan jeg gjøre?

Vil helst ikke bryte opp barna fra hjemmet,men det er kanskje verre å la de bo i et hjem der det ktangles konstant...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Først og fremst: Kjempeflott at du har begynt å stå for dine meninger :D

Mannen din høres veldig usikker ut, spør du meg. Et slikt behov for å kontrollere er ikke normalt. Nå når du tør si fra og står for det du mener så kommer hans usikkerhet frem i full blomst. Dette er han ikke vant til og vet sikkert ikke hvordan han skal takle. Hvis han var trygg på seg selv ville han gledet seg på dine vegne og ikke hatt problemer med at dere gjør ting hver for dere.

Jeg tror parterapi vil være nyttig for dere. Hos familievernkontoret er dette gratis og de som jobber der har både lang utdanning og erfaring med familierådgivning.

Ring å prat med de først. De kan sikkert gi råd hvordan man kan få med seg en motvillig mann.

Skrevet

Heisann. Eg kan ikke sei ka som er rett for deg. Du kan ta kontakt med familievernkontoret der du bor. Og snakke med dei om ka du vill gjere og få hjelp. Dei kan hjelpa deg. Men hadde det skjedd meg så hadde eg godt i fra han. Det er ikke ein fin måtte han behandler deg på.

Det som er viktigt for barna dine er at du har det bra. Og det er ikke bra for barna dine med mye krangling i heimen. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...