Gå til innhold

Til Ugl@ og Masselatterbletildatter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste litt på husmortråden og jeg har da to spørsmål :o)

Fettflekker og barberskum - hvordan gå frem? Har begge deler i hus, men er det bare å kline på skum og vaske av med fuktig klut etterpå, eller hva?

Nylonvask for å fjerne flekker på tekstilsofa; blandes med vann og has rett på flekken? Hva gjør man etterpå - maskinvask/håndvask eller? Trenger ikke bekymre seg for at fargen skal falme (sofaen min er gråsvart)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nice - tusen takk! *må nesten teste*

Skrevet

Jeg skummer først opp ca 1ss nylonvask med ca 1 1/2l vann på ca 40 grader, bruker en klut eller myk svamp, har mørkblå salong og det blir ikke flekker etter nylonvasken her i hvertfall. Går over litt med ren fuktig klut etterpå.

Håndvask på klærne siden det skummer rikelig.

Skrevet

Er det vanskelig flekk kan man ta litt nylonvask rett på fuktig klut å gnikke rett på flekken også, da bør man gå litt over noen runder med ren fuktig klut etterpå. Men har holdt med "nylonvask skum" på flekkene her, aldri behøvd å ta det rett på flekken.

Skrevet

Får man kjøpt nylonvask i vanlig dagligvarehandel? Blander meg litt her jeg, men dette var virkelig tipset for sofan vår! ;)

Skrevet

Ja, det er en liten avlang blå eske med hvit og rød skrift, tube i esken. Fås i de fleste dagligvarebutikker, står sammen med andre renholdsprodukter.

Skrevet

funker dette på gamle flekker også eller? har en lys beige stoffsofa som er litt preget av småbarn kan man si. Vurderte om jeg måtte leie tepperensmaskin men kan kanskje prøve nylonvask først?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...