Tuppen og mini Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Jeg er syk i dag. Antagelig omgangssyken som er på vei, og jeg føler meg elendig! I tillegg er lillemann forkjøla, og en smule sutrete og lei. Han krever bæring og kos konstant, noe jeg absolutt ikke orker fordi jeg ligger i sofaen og anstrenger meg for ikke å spy. Ligger her å tenker at det er en selvølge for både mannen min og meg at han tar seg av minsten i dag, så jeg bare får slappet av. Hva skulle jeg gjort uten han? Seriøst! Vet ikke hvordan jeg hadde kommet meg gjennom dagen om jeg i tillegg til å synes synd på meg selv skulle ha matet, skiftet bleie, lekt, båret, sunget og gudene vet hva. Og så tenker jeg tilogmed når alle er friske og spreke så er det utrolig deilig å slippe fra seg hele ansvaret en kort liten stund. Kanskje legge seg i badekaret med en god bok, skravle i telefonen en times tid, dra og handle uten å pakke med seg barn og ett tonn utstyr, slippe å stå opp hver bidige gang han våkner om natta....... Mitt poeng er; jeg har i dag insett hvilken fantastisk jobb dere gjør alle dere som er alene med ansvaret i hverdagen. Håper dere har venner og familie som er flinke barnevakter, så dere kan unne dere litt egentid innimellom Beundrer dere!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Kunne ikke vært mer enig! Jeg er i tillegg bortskjemt med både mor og svigermor som gladelig stiller opp de gangene jeg er alene (og syk) og egentlig når som helst hvis de har mulighet, så jeg får helt kvelningsfornemmelser av å tenke på å være alene med barn når man selv roper på elgen feks... All honnør til dere som er alene om ansvaret!! Merker jeg har svært lite å klage på når jeg bare utvider horisonten min littegrann...
Gjest yrild Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Helt enig :-) Er så takknemlig for min vidunderlige mann! Uten han vet jeg virkelig ikke hva jeg hadde gjort under graviditeten eller nå med lillemann. Tar av hatten for alle dere som klarer det alene :-)
neekap Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 For et par måneder siden kunne jeg signere på denne :-) og nå er jeg plutselig midt oppe i det selv..Takk for koselige ord :-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Takk selvsakt er det dritt og være syk og alenemor. men sånn alt i alt er livet fryktelig fint :-)
Gjest Sauen venter jente nummer 2 =) Skrevet 8. februar 2009 #6 Skrevet 8. februar 2009 Helt enig! Jeg er også syk i dag, aner ikke hva men det er vel enten forkjølelse, influensa eller bronkitt som er på vei, og aldri i livet om jeg hadde klart å ta meg av småen alene i dag. Har vondt i hodet, og blir helt svimmel om jeg reiser meg... Helt elendig form. Jeg er så utrolig glad for at mannen er her! Han sto opp med småen i dag, og jeg sov leeenge... Så har han tatt seg av rydding og ordning, mens jeg ligger på sofaen i pysjen og sløver. Håper egentlig han blir hjemme fra jobb i morgen hvis jeg er like dårlig...
serin@ Skrevet 8. februar 2009 #7 Skrevet 8. februar 2009 Takk for det du! Men du skal vite at stort sett er det ganske flott å være singelmamma Ihvertfall når baby tiden er over, "Kanskje legge seg i badekaret med en god bok, skravle i telefonen en times tid, dra og handle uten å pakke med seg barn og ett tonn utstyr, slippe å stå opp hver bidige gang han våkner om natta......" Kan gjøre alt dette jeg nå Eneste negative opplevelsen min var i fjor da jeg gikk på cellegift i 4 mnd, det var tøft det!!! Sønnen min var 3 år, og jeg hadde praktisk talt ikke avlastning.
Pengetreet Skrevet 8. februar 2009 #8 Skrevet 8. februar 2009 Tusen takk :) Det er klart at det kan være slisomt å være alene, jeg har i tillegg flyttet langt fra familie og venner for å studere. Nå bor barnefar 1 1/2 times kjøring unna, så jeg har fri annenhver helg. Gjtt om det er godt å sove da! Sover gjerne 12 timer i strekk de helgene hehe.. Men ville aldri i livet unnvært det! Elsker datteren min så høyt at det nesten er skremmende. Det er fordeler med å være alene også. Slipper å irritere meg over mann som roter og krever oppmerksomhet, krangle om barneoppdragelse eller hva man skal se på tv`n. Trenger ikke barbere leggene osv..
cocochin med to små Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Takk for hyllest Har desverre ikke fam og venner som stiller opp som barnevakt - men det er ikke så ille likevel. Har jo et par timer alene på kveldstid Man blir jo veldig vant til sin egen situasjon, hadde du ikke hatt en mann til å stille opp så hadde du nok greid deg veldig fint.
M@mm@ til mine barn Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 Takk for det. Alene , uten familie og venner i byen her så er uten barnevakt som cocochin med to små, har henne året rundt, hver dag. Faren stiller ikke opp. Men det går jo fint stort sett da. En venner seg til det. Men en blir og ganske fortvilet når en selv blir syk. Da har en ikke mye å stille opp med. Ville betale for barnevakt innimellom så jeg kunne komme meg på kino en gang i blandt. Men fikk da beskjed av familievernkontoret at det så BV negativt på så det var ikke anbefalt. Men, men alt går :-)
mor til Prinsesse N Skrevet 8. februar 2009 #11 Skrevet 8. februar 2009 Takk for det.. Når man har vært alene fra starten veit man ikke om noe annet, så da er det ikke noe problem. Selv om man selvsagt blir sliten til tider er det verdt det.. (syntes faktisk samboere/gifte klager mer over at de er slitne enn de aleneforeldrene jeg kjenner) er deilig å ikke måtte tenke på andre enn seg selv og barnet, vi har det veldig fritt slik sett.
cherry coke Skrevet 8. februar 2009 #12 Skrevet 8. februar 2009 Takk takk=) Å være alene er jo kjempefint det=) Her er ikke barnefar inn i bildet i det hele tatt, så jeg er helt alene. Men det går som en drøm! Er jeg syk, må jeg likevel stå opp og være "levende". Og vet du...jeg har aldri vært så lite syk som etter at jeg ble mamma. Sikkert fordi jeg ikke har anledning;-) Elsker tilværelsen som alenemamma og jeg ville ikke byttet det bort for alt i verden! Er uavhengig og klarer meg 100%selv. Gratulerer med dagen ALLE mødre=) Alle mødre fortjener en hyllest i dag!
bærtæ Skrevet 8. februar 2009 #13 Skrevet 8. februar 2009 Unnskyld- men mener du at fikk beskjed fra FVK at barnevernet ikke så positivt på at en hadde barnevakt til barna sine for å gå på f.eks kino en gang iblant?
PAVEEL Skrevet 8. februar 2009 #14 Skrevet 8. februar 2009 tusen takk!! har akurat vært gjennom en runde der ungene på 4,2 og 3 mnder + meg selv med farrang. synes rett og slett jeg var en superkvinne en stund da altså;-)
Alenemamma :) Skrevet 8. februar 2009 #15 Skrevet 8. februar 2009 takk:) Det værste med å være alene(for meg) er når jeg er syk eller når begge er syk.. Det er helt J.... nå er jeg helt alene da, ingen kontakt med bf.. men har heldigvis familie i nærheten .. Alt annet som alenemor går helt supert:) Dere er heldige som har disse mennene når dere er syk:) skulle hatt en sånn man kunne blåse opp;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå