Gå til innhold

Nattposer?

Gutt april 09 + ? august 11

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som bruker dette, og har det noen hensikt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hensikten er vel at barna skal slippe å sparke av seg dyna og våkne fordi de fryser?

Det er nok sikkert mange som bruker det, men det er nok like mange som ikke bruker det også, så det er jo opp til hva du selv ønsker.. :)

Skrevet

Er nok i hovedsak ifht de som sparker av seg dyna og fryser på natta. Mange av nattposene kommer jo også med seler og de bruker man om man har en turner som ikke får sove fordi de vrir og vrenger for mye på seg. Vi tok det i bruk da tupp var ca 5mnd sist, for da endte hun stadig vekk opp i vonde stillinger, på magen og med hodet under dyna og det syns jeg var uhyggelig. Sov veldig godt når hun fikk posen med seler da (og jeg blir utrolig provosert når noen mener at det er å binde ungene, for hun har hatt god bevegelsesfrihet i den, men kan ikek snu seg helt rundt på magen, ei heller feil vei i senga og få dyna over hodet ved et uhell). Brukte det frem til ca 14mnd. Ser ikke noe poeng i å skaffe seg en sånn pose (med eller uten belter) før man evt ser om man har behov for det :o)

Skrevet

Takk for gode svar!:)

Yaddaline: Helt enig i at man ikke binder ungene sine, du hjalp henne jo bare til det bedre - sove godt om natta!:)

Men da er ikke dette noe jeg må gå til innkjøp av før det skulle være nødvendig i alle fall!):)

Skrevet

Jeg har kjøpt det denne gangen for at babyen ikke skal få dyna over hodet. Sønnen min (2 år) sparket ikke av seg dyna da han var bitteliten, men klarte å komme seg under dyna, og det var litt stress noen ganger. Visste ikke om nattposene før han hadde lært å reise seg i senga, og da var det for sent. Har derfor kjøpt inn pose til babyen i magen og skal begynne med den ganske raskt. Helt til å begynne med blir det vel heller bylting i teppe og samsoving, men etter noen uker tror jeg det er lurt å begynne og venne han til det. Noen sier også at dette viser at det er natt, og babyen sover bedre, også når man ikke er hjemme.

Skrevet

Jeg har kjøpt 2 stk på tilbud tilfelle det blir behov for det. Tenker spesielt fordi sengen blir stående nær vinduet, og vil ikke at babyen skal våkne og være kald. Skal se om det blir nødvendig å bruke dem. Det går an å få tak i større også i enkelte butikker. Tror H&M har noen. Kjekt hvis du har en turbo som gjerne kler av seg alt- inkl bleier og body. Og som romsterer slik at lakener og alt forsvinner ut av senga. Har vært ute for det og. Og da var nattpose redningen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...