Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Her er det nok mye som bør forklares av bakgrunn, men jeg skal prøve å gjøre det så enkelt som mulig. Jeg har diabetes og har derfor tenkt å gjøre mitt aller beste for at bl.sukker/hba1c er best mulig før vi går igang for fullt med prøving. Er egnetlig fornøyd nå, men har tenkt å holde det slik omtrent 1 mnd til før intensiveringa setter igang. Har også hypothyreose, men legen sier det ikke vil ha noe merkbar effekt på prøvinga så lenge jeg er godt regulert med Levaxin. Jeg har hatt cyster, plukka ut noen for ca 4 år siden, fikk tidlig beskjed om at jeg mest sannsynlig måtte ha hjelp for å kunne bli gravid. Cystene som var igjen forsvant på merkelig vis mellom to kontroller hos gyn. for snart 1 år siden. Har hatt regelmessig mens i snart to år nå, begynte på p-piller, etter lang tids vurdering, i vår.De har jo selvfølgelig sitt å si på at jeg har hatt regelmessig mens etter at jeg begynte med dem, men kroppen fiksa det jo selv før? I jula ble vi enige om at det snart var på tide å sette igang prøvinga og siden samboeren skulle bort på et 5-ukers kurs nå i januar/februar så tenkte vi at det passa jo bra at jeg slutta med dem da og at kroppen fikk litt tid på å hente seg inn igjen (ja, jeg vet nå at det kanskje var litt VEL optimistisk å tro at det gikk så fort). Slutta 12. jan. Tenkte også i forbindelse med prøvinga å få en time hos gynekologen jeg gikk til mens jeg hadde de problemene jeg nevnte ovenfor, men har ikke kommet så langt at jeg har bestilt time enda. Tenkte det kunne være greit å være sikker på at ting var greit fortsatt. SÅ kommer det som jeg nå ikke greier å få roa tankene rundt... 22 - 25 jan. var sambo hjemme en tur og det ble jo selvfølgelig en del action, da uten prev. Siden jeg ikke hadde fått mensen etter at jeg slutta på p-pillene (fikk ikke den vanlige blødninga i siste uke heller) så tenkte jeg at kroppen ikke hadde helt kontroll på dette enda og at jeg da i hvertfall ikke kunne bli gravid (nå er jeg ikke så sikker lenger). Jeg har fortsatt ikke fått noe blødning, og tankene begynner å svirre. Den siste uka har jeg drukket noe ENORMT! 1,5l brus hver dag, 6-7 store glass vann (0,5l) og en del saft også innimellom dette. Det er særs uvanlig for å være meg. Jeg har mange ganger vært så sikker på at jeg har hatt skyhøyt bl.sukker at jeg har vært nær ved å sette en del insulin uten å måle bl.sukker. MEN, det har alltid vært fint (4-8 mmol/l). De siste dagene har jeg i tillegg vært vel veldig svimmel ved flere anledninger, FULLSTENDIG tappa for energi (kroppen sier den har mest lyst til å ligge på sofaen og småsove hele dagen, men jeg kjemper imot), og småkvalm. Alt dette har jeg trodd har vært høyt bl.sukker, så jeg har jo målt en god del mer enn vanlig i det siste... Kan dette være en psykisk reaksjon på at jeg er SÅ klar for å komme igang og tenker baby (nesten) 24/7? Eller finnes det en sjanse for at jeg kan være gravid? 1 million tanker surrer i hodet mitt nå, vanskelig å få forklart dette på en grei måte merker jeg. Håper noen av dere der ute vil dele deres tanker med meg likevel.
Gjest -<<- Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Du kan bli gravid når som helst etter å ha sluttet på p-pillen. Ta en graviditetstest. Om du ble befruktet før 25. januar kan du fint teste nå.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Ja, det er igrunn likt det jeg tenker selv. Men, det føles så rart når vi planlegger å sette igang neste måned. Får komme meg en tur på apoteket i morra. (HI)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå