Gå til innhold

Gjør dere noe ut av valentines dagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ikke 14.februar?

Vi pleier ikke gjøre noe spesiellt, har hendt jeg har kjøpt eller lagd et kort til samboern, for noen år siden kjøpte jeg et krus-fullt av hjerter som var en rød bamse i. Men i og med at jeg aldri har fått noe tilbake har det liksom dabbet litt av.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, den dagen pleier ikke vi bry oss om.

Skrevet

Vi markerer litt ved å gi hverandre ekstra oppmerksomhet, sitter i samme sofa og sånt, hehe... ellers er det så mange spesielle dager i februar at vi ikke markerer stort. Hva skole og barnehage legger opp til er også styrende for hva og hvor mye vi gjør. Enda har ikke ungene forventninger om at vi skal gjøre noe denne dagen.

Joda, det er 14.februar.

Skrevet

Ingenting, synes det er litt tullete med en importert romantikkdag. Bedre å vise at man setter pris på hverandre hver dag hele året vel :)

Ikke er samboer'n og jeg spesielt romantiske anlagt heller...

Skrevet

Ifjor var mannen min borte på jobb, så da hadde han fått mamma til å kjøpe roser til meg :-) Søtt!

I år har jeg planer om å få mamma til å være barnevakt noen timer, så skal vi kose oss med god mat og hmhm.... hehehe (han vet ikke om det da). Jenta vår sover på samme rom som oss så det blir ikke mye hmhm!

Blir bedre når vi flytter og hun får eget rom, tenker jeg! ;-) ;-)

Jeg vet at han har kjøpt valentinskort, så det blir spennede å se hva han har funnet på ;-)

Skrevet

Vi pleier ikke å gjøre noe, bortsett fra at mannen kanskje gir meg litt sjokolade. Han er jo amerikansk! Men jeg forventer ingenting.

Derimot kommer fireåringen og jeg til å tilbringe en del tid denne uken med å lage "valentimes" til alle barna i hennes avdeling i barnehagen. Det blir 16 små kort med et lite sukkertøy inni......

Barna er ikke pålagt å gi valentines, men hvis de gjør det, skal de gi til alle. Snups fikk masse i fjor, men jeg var fersk barnehagemamma og visste ikke at dette var vanlig. Vi får ta det igjen i år.

Skrevet

Det er mange slike pålagte festdager, ser ikke noe galt i en romantikk-/kjærlighetsdag også.

Skrevet

Pleier ikke gjøre så mye ut av det, har vel hendt en gang at han gikk ut og kjøpte roser fordi jeg hadde hintet en uke om at det snart var valentines... Dette året har jeg bestilt et krus med bilde av oss og en romantisk hilsen på til han :)

Skrevet

Her gjoer vi lite hjemme. Mannen skal paa jobbintervju saa vi drar til Dubai den dagen.

Men i bhg feires det med fest og roede klaer paa torsdag :)

Skrevet

For 2 år siden var gubben i fengsel både på morsdagen og vanlentinesdagen. I fjord tror jeg han var bortreist da og, og i år skal han bort igjen. Litt kjedelig da. vi får finne på noe når han kommer hjem, eller jeg og ungene får finne på noe.

Skrevet

Vi feirer ikke den dagen i det hele tatt.. For meg en dag, som den norske handelstaden har importert for å selge mest mulig.. Jeg trenger ingen dag for å vise min kjære at jeg elsker han, og motsatt.. Syns det er mye koseligerer å få blomster eller annen oppmerksomhet andre dager når man ikke blir minnet på det. :o)

Men det er oss da.

Skrevet

Jeg er helt enig med Fru Hotten Tott. 100%

At mannen min kommer hjem med blomster, eller jeg gjør noe hyggelig for ham, en vanlig mandag er mye mer romantisk. Valentines er som morsdag og farsdag og alle disse rare dagene. Jeg liker det ikke.

For 2 år siden var vi på kino på Valentines, det var ren flaks. Var rosa ballonger rundt om på kinoen, da kom vi på hvilken dag det var. :)))

Skrevet

Enig med Fru hotten tott og meamorfose. Helt vanlig dag her. Tenker ikke mer over det enn det jeg tilfeldig hører og ser i butikker og medier. Gjør heller litt mer oppmerksomhet i hverdagen bortsett fra en dag i året. Og hadde jeg gjort noe hadde jeg ikke gjort noe som kostet penger;=) Bare av prinsipp på at jeg ikke støtter opp om slike dager hehe:)

Skrevet

Ja, jeg har kjøpt kort. På kortene er det bilder av søte katter, frosk, eller krokodiller. Og der munnen er, der er det et sjokoladekyss. Munnen er altså en trutmunn, laget av sjokolade, pakket inn i rød sølvpapir. Og jeg har kjøpt et sånt kort hver til alle i familien.

Har ikke sendt noen kort til de som ikke bor i huset i år, men kun gir til mannen min, svigerfar (som bor hos oss) og de 3 ungene som er igjen i huset.

Det er alt jeg har gjort, og alt jeg kommer til å gjøre =o)

Kortene kostet 1 dollar pr stykk, og er ordentlig søte.

Bare en morsom "Husker-på-deg-i-dag-ting".

Vet jeg får sjokolade av mannen min. Og det trenger jeg ikke.....men men, jeg får dele =o)

Skrevet

Å, ja! Jeg må bare fortelle dette her;

Sønnen min på 10 har litt lommepenger, og på torsdagen kom han hjem fra butikken med DEN digre hjerteformede konfekteska!

Trodde den var til meg, jeg....men neeeeeida. Den var til læreren hans! Ei snerten dame på noenogtyve. Hun skulle få den til Valentines gave, sa gutten. Hehe

Hva jeg får? Så ikke at han hadde handlet noe til meg ;o)

Men han er jo glad i mora si, så det får være søtt nok =oD

Skrevet

Vi er ikke noe opptatt av denne dagen noen av oss, og har blitt enige om at den får forbigå i stillhet... ;) Men skal lage litt ekstra god mat og kose oss - så kan vi i hvert fall late som om vi feirer den litt... Hehe...

Tror jeg kjøpte et koselig krus med hjerter og sånt til samboer i fjor, men det var vel relativt tilfeldig... Er mye hyggeligere med sånne små overraskelser ellers i året, noe han er veldig flink til :) (Mye flinkere enn meg, må nok skjerpe meg litt der gitt...)

Skrevet

Helt enig i at det er fint med små overraskelser i løpet av året, men jeg synes ikke det gjør noe med en påminnelse den 14.2. Er opp til hver enkelt hva en vil gjøre ut av det.

Skrevet

Siden vi bor i USA, er det nesten ikke til å unngå at det blir litt ekstra. Men jeg har forlengst sluttet å kjøpe teddybjørner.

Fikk ei eske sjokolade av både svigerfar og mannen min, og kort fra begge to i morgest. Koselig, det.

=o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...