Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #1 Skrevet 8. februar 2009 Jeg tok el test forrige fredag som ble positiv. Vi prøver ikke å bli gravide, men bruker disse for å unngå disse dagene. Anyways, vi havnet i senga den dagen..... Så om jeg er gravid er jeg 3+2 nå, og dette blir mitt andre barn. De siste par dagene har jeg spydd om morgenen. Jeg håååper ikke jeg er gravid og at det er helt tilfeldig. Jeg trodde ikke symptomer kunne merkes så raskt? Med jenta mi merket jeg ikke kvalmen før i uke 8 omtrent.. Men kan det merkes siden det er min eventuelle nr 2?
Gjest -<<- Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Kanskje du var gravid allerede. Eggløsningstester vil bli positive om du er på tjukka også, liksom. Det er nok ikke spesielt vanlig med så kraftige symptomer så kort tid etter eggløsning, men det forekommer vel - spesielt i flerlingsvangerskap. Skremte jeg deg nå? Altså, vil du ikke bli gravid kan du ikke forholde deg til eggløsningstester som prevensjon. Men ta en graviditetstest du, så ser du jo kjapt dette. Lykke til.
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Jeg fikk symptomer etter bare en uke denne gangen, men ikke så sterke som deg da. Merket det på at jeg ble litt svimmel, ble plutselig småuvel i noen situasjoner jeg ellers aldri reagerer på, det begynte å prikke i brystene osv. Som deg er jeg 100% sikker på når el var +/- 12 timer og jeg må ha blitt gravid den gangen fordi det er eneste gang vi noensinne har glippet med prevansjonen (dvs 1-2 døgn før el), jeg tok el test dagen etter vi glippet, da var den veldig positiv, dagen etter slo den ut, men ikke så sterkt og dagen etter der var den helt blank. Tok for å dobbeltsjekke at jeg hadde el da slik jeg trodde pga de signalene kroppen sendte ut. En ukes tid etter dette merket jeg altså de symptomene jeg nevnte, tok en el-test på ettermiddagen ca 8 dager etter el og den slo ut gitt, tok en grav.test på kvelden 2 dager etter dette igjen og den slo også tydelig ut med en gang. Trodde egentlig ikke det var mulig å merke noe så tidlig og å få så tidlig positiv test, men tydeligvis. Med de andre var det knapt synelig strek når jeg tok testen på IKM, og ikke fikk jeg symptomer før denne tiden heller. Har vært til tidlig ULet par ganger, og det er ikke tvillinger og jeg er så langt på vei som jeg skal være også. er 14 uker nå. Blir spennende å se for deg da! Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #4 Skrevet 8. februar 2009 Jeg fikk positiv test kos legen da jeg skulle undersøke noe annet. Hcg svaret sa at jeg var på dag 18 i svangerskapet.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #5 Skrevet 8. februar 2009 Jeg fikk symptomer allerede 1 uke etter befruktning begge ganger jeg var gravid. Men kvalmen kom ikke så tidlig hos meg. Den kom i uke 6-7 og varte ut hele svangerskapet begge ganger(Hyperemesis gravidarum).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå