Gå til innhold

Da har vi ENDELIG vert på barneklinikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet mange innlegg den siste tiden om sønnen min på 8 mnd som har vert syk siden før jul.

Han har hatt oppkast, hard mage, vert veldig grinete, sovet utrolig mye og ikke gått opp i vekt. Bare gått ned.

Dette begynte før jul, og jeg har vert til legen; jeg vet ikke hvor mange ganger. Har ikke blitt hørt.

Jeg har fått beskjed om at gutten er blid og glad, så da er han frisk.

Jeg har oppsøkt lege etter lege, men det er ingen som har hørt på meg.

Tirsdag i forrige uke byttet jeg fastlege.

Onsdag neste dag fikk jeg time, og fredag var det rett på Barneklinikken. ENDELIG noen som hørte på meg!

Da vi kom og lege fikk sett på han, fikk vi beskjed om at gutten var alvorlig underernært. Noe jeg også vet, han har jo ikke ett gram fett på kroppen.

Det ble tatt hen hel haug med prøver.

Legene sa han såg ut som et typisk cøliakibarn.

Så nå er det innigjen på mandag for enda flere prøver, og senere i uka blir det gastroskopi.

Jeg kan ikke skjønne hvordan legene jeg har vert til bare kan avfeie oss på den måten de har gjort.

Som mor er det helt forferdelig å ikke bli hørt på. Rett og slett ikke trodd!

Den ene gangen fikk jeg beskjed av legen at det ikke var barnet som var sykt, men JEG!?!?!?

Han mente jeg var sliten å at det var det som gjor at sønnen min ikke gikk opp i vekt.

Jeg har så lyst å ringe til legen min å hyle FORBANNA RÆVHOL inn i røret.

Jeg er så forbanna fordi jeg ikke har fått hjelp før.

Måtte bare lufte meg litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så deilig for deg da - å endelig slippe å vente, tenke og uro deg som før.

Jeg tror faktisk litt av grunnen til at de ikke tror så lett på slike som deg faktisk er ulv ulv effekten.

Det er såå mange som tror barnet er allergisk eller har cøliaki uten at det er noen holdepunkter for det at det gåt ut over de som har problemer på ordentlig. Det er synd!

Men jeg håper alt går riktig vei for dere nå og at du hørte på svarene du fikk sist og IKKE startet med glutenfritt :-)

Skrevet

Hei og takk for svar!

Jeg har ikke endret noe i kosten til småen, og kommer heller ikke til å gjøre det før vi har fått svar på alle prøver.

Du har nok sikkert rett i ulv, ulv-effekten.

Men når småen ikke har gått opp i vekt siden november så trenger man vel ikke å vere rakettforsker for å skjønne at det er noe som ikke stemmer.

Det er ihvertfall godt å endelig vere inne i systemet, og at vi blir prioritert siden gutten er såpass underernært som han er!

Skrevet

Så bra at dere endelig får hjelp! Får håpe gutten din blir frisk snart! Når dere får bekreftelse på at dette er cøliaki (prøvesvar e.l) så ville jeg sendt klage til legene du har vært hos så kanskje de tenker seg om to ganger før de avviser "en hysterisk mor" neste gang. Jeg vet hvordan det er å ikke bli trodd og å bli stemplet som hysterisk, vi måtte gå en laang runde med mange leger før eldstemann endelig fikk påvist astma, noe som jeg hadde prøvd å si i ett halvt år.. Det verste med å ikke bli trodd av legene er jo at dette går jo utover ett sykt barn som ikke får den behandlingen det skulle hatt!

Skrevet

Klag!

Klag inn de som har avfeid deg til Fylkeslegen, og dersom ikke du får gehør der, klag videre opp i systemet.

Leger som ikke engang tar seg bryet med å sjekke kan jo ende med å koste mennesker livet.

(som den legen som ikke ville høre på meg, mamma, pappa eller lillebror. Nå har jeg ingen mamma lengre, fordi "neida, hun er nok bare forkjøla")

God bedring til gutten din, godt det endelig blir tatt tak i og at dere får hjelp!

Skrevet

Så godt at dere endelig får hjelp! Så utroligt irriterende at ikke dere har fått hjelp tidligere. Hvis du har vært hos samme lege flere ganger eller på samme legekontor (sånn at journalen ligger der) så klag! Det er ikke sånn det skal være.

Jeg har hør om en annen som hadde akkurat samme problem. Gutten hennes var tynn og sliten og moren fikk beskjed om at hun ikke måtte slake ham. Hun måtte ikke gi samme mat til ham som til seg selv hvis hun holdt på å slanke seg! Det viste seg at gutten hadde cøliaki.

Håper dere får hjelp nå sånn at han kan få det bedre.

Skrevet

Vi har vert til samme lege mange ganger. (vår fastlege) Men vi har også vert til andre leger da han ikke har hørt på oss.

Vi har ikke fått hjelp noe sted.

Jeg synst ikke dette holder mål og er alt for dårlig.

Når ett barn på 8 mnd veier 7500 i november og 7300 nå i begynnelsen på februar må en lege skjønne at noe ikke er som det skal.

Jeg er så SINT!

Vi kunne spart oss for så utrolig mye hodebry hadde vi fått hjelp før.

Skrevet

Så bra at du ikke ga deg når du ble avfeid med at gutten var frisk! Tenk hvor mange som hadde slått seg til ro med det svaret fra legen! Helt utrolig uprofesjonelt av en lege!

Gutten din er heldig som har en mor som deg! :)

Skrevet

Hei har vært utfor nesten det samme som deg. Gikk flere runder med minste jenta her.. Det var ikke før hun bare hang over bena mine da de skulle ta blodprøve i hælen (3 mnd var hun) og de ikke fikk respons med henne at alarmen gikk. Da ble vi sendt på sykehuset i hui og hast. Men det stopper ikke der, da vi kom dit ville barnelege sende oss hjem med kolikk (ikke faen tenkte jeg) så jeg skapte med hysterisk og laget litt av et show hehe Så det kom en annen lege og sa jeg måtte slappe av og han skulle ta ultralyd av tarmene. Det viste seg da at jenta tålte INGEN mat og måtte få int.næring i 1 mnd. Nei som jeg har sagt i andre tråder, lytt til morsinstinktet det har ofte rett :)

Kjempebra at du ikke ga deg og at gutten din nå får hjelp :) Ønsker dere god bedring videre fremover nå :) Og enig med de andre her som sier at du burde klage videre når du får prøvesvarene..

Skrevet

Ikke ring og kall ham for rævhol, men skriv et brev til legen og til kommunen,evt fylket og helsedirektoratet eller hva det heter og informer om dette. Få din nåværende lege til å hjelpe deg med formuleringer. Flott for gutten din at de har funnet ut av dette, men det bør være en lærepenge for det systemet dere tilhørte tidligere.

Skrevet

Tusen takk for mange flotte svar her!!

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å ringe legen min å si noe sånt, men det er det jeg har mest lyst til!

Jeg tenker det at hadde vert legens egne barn hadde nok barnet fått hjelp mye før.

Skrevet

Så bra at det endelig blir en løsning, legene på barneklinikken er kjempeflinke.

Har jo vært AKKURAT der du er så skjønner frustrasjoenen.

Jeg byttet aldri fastlege, men skal si det var ei lege som var spak da jeg kom tilbake og sa at jeg misstenker at jeg også har cøliaki siden det var det som feilte lillegutt også. Fikk henvisning videre uten å blunke, he he.

Skrevet

Dette hadde jeg anmeldt til legeforeningen. Jeg måtte kontakte barnevernet for å få gutten min skikkelig undersøkt. Hadde hvert hos legen uttallige ganger i løpet av 9 mnd. Legen ble meldt inn av barnevernet til slutt og gutten er fremdeles til utredning 3 år etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...