Gå til innhold

Endelig hjemme med navnløs gutt :)))

Anbefalte innlegg

Skrevet

Onsdag trodde jeg at jeg lekket vann og da var jeg akkurat 38 uker. Ville ikke ringe føden da jeg hadde time hos sv.diabetes lege, jordmor og UL med lege på sykehuset.

Kjente noen tak men trodde det var kynnere og ville ikke at mannen min skulle kjøre meg da jeg skulle handle på Buskerud Storsenter senere. Ville ikke håpe på noe siden jeg ikke fødte en uke før da jeg hadde store blødninger og mistet 1 l med blod og alt var bra med ungen.

Så kom jeg til diabetes lege kl 09 og alt bra behovde ikke å komme igjen. Så kom jeg til jordmor kl 10 og da kjente jeg tak hver 10 min. De var overkommelige men jeg klarte ikke å sitte da det foregikk. Hun ville at legen skulle sjekke meg kl 10.30. På UL var alt bra hode langt nede men jeg fikk sjokk da hun sa at jeg hadde 3 cm åpning og sendte meg til fødeavdelingen for ctg. Mens jeg gikk den lange gangen og en jordmor tok meg imot og sjekket igjen hadde jeg 4 cm åpning da var kl 11.15. Rier kom hver 4. minutt men med riktig puste teknikk var de ikke vonde. HUSK ALLE: TREKK PUSTEN GJENNOM NESA OG FORSIKTIG UT GJENNOM MUNN,DET VIRKER.

Jeg sa til jordmor der at jeg ville ikke kle av meg min egne klær for å få på meg sykehusskjorta da jeg skulle handle etter på men hun sa at jeg kommer meg ikke ut fra sykehuset den dagen. Kl 14 hadde jeg 5 cm åpning. Det var vondt men ikke ille. Mannen min kom og jeg sendte han for å kjøpe troika sjokolade og ukeblad, jeg måtte lese noe.

Eneste ønske mitt var EPIDURAL og den nye jordmor prøvde å snakke meg fra det siden jeg var så flink og hadde effektive rier, men det klarte hun ikke siden sist gikk alt så bra med epidural. Så kl 15 kommer legen inn og skulle sette den. Hun prøvde 4 ganger men fikk det ikke til og jeg tulla med henne selv om det var vondt både med stikk og rier. Så kom en annen lege og fikk satt den da var jeg i himmel.

Rier ble mindre effektive men det gjorde ingenting siden jeg var smertefri. Kl. 15.30 tok de vannet og 15.45 var det 5 cm.

16.10 sa jeg til jordmor at jeg kjente noe press og hun sjekket da var det 9 cm og ikke tid til fødesenga men vanlig seng. Etter tre presserier 16.28 var han ute 3250 gr og 50 lang. Det eneste som gjorde vondt var at jordmor ba meg stoppe å presse på andre presserie for å ikke revne og da holdt mannen min på å miste tommelen sin siden jeg holdt i den. Jeg revnet ikke noen ting og og var kjempe sprek med en gang. Det gjorde ikke vondt å tisse en gang som med første mann.

Før morkaka rakk å komme ut, rakk jeg å ringe mamma og søsteren min :) og jordmor måtte le av meg.

På barsel fikk jeg besøk både av legen som undersøkte meg og de jordmødtre som var innvolvert i fødselen, av en eller annen grunn synes de jeg var morsom. Jeg må innrømme at jeg ikke skreik en eneste gang og dette var drømme fødsel.

Rakk ikke å handle den dagen men jeg fikk gutten i gave :) Storesøster på 15 måneder er litt sjalu men hun koser seg med han.

Takk for meg og ønsker dere alle en sånn fødsel, og ta epidural hvis dere har mulighet til det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes ut som en fin fødsel ja! Gratulerer med gutten :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...