a-fem Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Plutselig er jeg snart i uke 29.....Skal ta glukosebelastnings (test?) på mandag. Håper det ikke er antydning til sv.diabetes. Har fått store barn, og er redd denne ikke blir noe mindre. Noen som vet noe om svangerskapsdiabetes, blir ungene enda større med det?
Gjest Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Hei.. jeg og tok nettopp glukosetesten, var heldigvis fin. mamma og hadde svangerskapsdiabetes med siste søstra mi. hun måtte bli tatt med ks. da hun var 5.2 tror jeg det var. men tror det er veeeldig individuelt hvor stor ungen blir.. men du må passe på å ikke spise så masse poteter (pga stivelsen) helst bare 1 potet til middag, ikke spise så masse frukt. godterier, melk, og brødmat. dette var det jeg fikk beskjed om fra henne da hun fikk høre at jeg og kansje hadde det, jeg hadde høyt B.Sukker og sukker i urinen, samtidig 2+ proteiner og høyt BT. Og hvis det viser seg at du har sv.diabetes så hold deg i aktivitet. for da lager kroppen ege insulin, og da kan det hende du slipper innsprøytning:) veeeldig rotete dette,, men lykke til hvertfall:)
Peders mamma Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Ja, om man har svangerskapsdiabetes så hender det ofte at man får større barn..derfor viktig at man passer på hva man putter i seg slik at ikke barnet får for mye energi og legger på seg mer enn det skal. Om det blir påvist svangerskapsdiabetes så blir du passet ekstra på og får antagelig ekstra ultralyder opp mot termin for å se at barnet ikke er for stort, at det kan forløses normalt. Viser det seg at det er for stort så forløses det ved keisersnitt. Man blir fulgt opp veldig nøye Jeg hadde litt høye verdier men har ikke fått konstatert svangerskapsdiabetes, men blir allerede passet ekstra på...det går som regel veldig fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå