Gå til innhold

fly i uke 32 og i uke 34?? syden reise... kan man de???

Anbefalte innlegg

Skrevet

mine foreldre skal til syden 2 mai og jeg har termin 29 juni lurte på om vi kan bli med eller om de kan være skadelig for småen??....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må sjekke med flyselskapet dere skal reise med. De har egne regler for reiser med gravide... jeg var akkurat på sydentur, og de tillot gravide fram til og med uke 32, men det kan variere fra selskap til selskap.

Skrevet

de sto 8-4 uker før termin med papirene med.... hos selskapet

Skrevet

Jeg skulle også egentlig til syden på den tiden. Jeg skulle dra 17 april å komme hjem den 30. Har UL termin 22.juni. Men jeg tar ingen sjanse på det, for man er såpass langt på vei så da velger jeg heller å spare den turen til en annen anledning enn å utsette meg selv/nurket mitt for noe:)

Skrevet

Leste en plass at hvis turen er under 4 timer så kan en fly inntil 4 uker før, ta med papirer å sjekkmed flyselskapet. Skal fly nå i uke 28+jeg da så det blir vel ikke aktuelt senere tror jeg men så lenge legen ikke hadde hatt noe å si på det kunne jeg vel flydd til 10.april. Men hvordan oppleves trykket inne mon tro??hm

Lurer på om bebisen får like vondt i ørene som andre....

Skrevet

I Norge er vi ekstremt gode på å ta imot premature barn. Hvilket land er det du skal til? Hvordan er overlevelsessjansene for barn født i uke 32 der? Hvor langt er det til nærmeste sykehus med høy standard og prematuravdeling? Dekker reiseforsikringa di en for tidlig fødsel? Man kan ikke fly med nyfødte barn, er du forberedt på at dersom du føder der nede, så kan du komme til å måtte være der lenge, alene?

Man kan gjøre mye rart. Og mye kommer an på hvor godt man har forberedt seg. Ikke alle barn blir født til termin, og risikoen for blodpropp er også større i slutten av et svangerskap.

Jeg har reist masse og over hele verden, men jeg hadde aldri tatt sjansen på å fly så sent i svangerskapet, ikke på grunn av min helse, men på grunn av barnets sikkerhet.

Jeg ser det er ditt første svangerskap og sjansen for svangerskapsforgiftning er også størst i første svangerskap.

Skrevet

skal til hellas... jeg reiser med hele familien så føler de er ganske trygt... de har gode sykehus og er et (rent-renere land)

Skrevet

Jeg tror det går helt fint :) Du må vel ha med noen støttestrømper og gjerne gå litt innimellom. Kjenner ei som dro til thailand i 3 uker og tilbake ca 4-5 uker før termin, og det gikk jo bra. Men det er opp til deg om du vil ta sjansen. Ikke helt feil å bli stranda i Hellas med baby vel?? hehe ;)

Skrevet

he he min kjære bare ler å sier: han håper han kommer når vi er der nede, så må vi bli litt lengre og får en gresk baby... he he :)

er ikke redd for å føde der nede vist de skulle skje, siden de som regel har flinkere leger der en i norge....

Skrevet

Du bør kanskje sjekke med legen din først, mht formen rett før avreise.

Jeg fødte i uke 35 sist og fikk ikke noe forvarsel før et par dager før...

Skrevet

må inn til legen i uke 30-31 og få et papir på at alt er som de skal... litt viktig om man vil fly så sent...

Skrevet

Jeg skal fly nå i uke 22 og kommer hjem i uke 27 og går dte bra kommer jeg fly igjen i 30 og hjem 32,men etter det tar jeg ingen sjanser... Lykke til damer som skal ut reise...

Skrevet

jeg fikk snakket med jordmoren min i dag, hun sa de ikke var noe problem siden jeg har et helt anminnelig svangerskap og legene i hellas har tatt i mot babyer en del flere ganger en en del andre sykehus i norge...

så føler meg ganske så trygg når hun sier de....

så vi skal reise men takk for alle svar :D

Skrevet

Tror jeg hadde valgt å være hjemme jeg. Syns det er risikabelt når det er så nærme termin.

Tror ikke det er skadelig for "småen" men det er jo dumt om fødsel skulle skje der, eller du skulle få noe virus/bakterie smitte med diaré... sånn tenker jeg ...

Lykke til uansett,

ikke meningen å høres så negativ ut :-))

Skrevet

he he de går bra... vi har hvertfall tatt alle forhåndsregler så har all tro på at de blir vellykket og de vil gå bra... men ser at de er litt skremmende for noen.... :D men vi bare gleder oss :)

Skrevet

Grunnen til at de ikke vil ha deg med på flyet helt opp mot termin er ikke pga sikkerhet, men rett og slett fordi de ikke gidder å ha en fødsel ombord i flyet...

Når det er sagt, så skal du selvsagt ikke se bort fra de rådene som er kommet når det gjelder avstand til sykehus, og plager som kan oppstå ombord i et fly, etc.

Vi reiser til syden om 4 uker, da er jeg i uke 26. Jordmoren ville egentlig fraråde det, men det eneste hun snakket om var mat og bakterier i fremmed mat... Jeg tar gjerne med meg knekkebrød og tubeost for å få en uke i varme nå. Jeg reiser ikke pga maten...

Skrevet

dette selskapet lar en fly til og med 4 uker før termin.... de er dansk....

hadde de vært så redde hadde de ikke hatt så lav grense....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...