Gå til innhold

Er det noen studenter som har fått huslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene og student, jobber ingenting.. Har full os, studielån. barnetrygd og småbarnstillegg og stønad til barnetilsyn.. det er umulig å få leie noe her, har leitet i snart to år.. Så nå vurderer jeg å prøve å søke lån.. det ligger en fin leil til salgs for 950 000... Tror dere det finnes håp i havet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nettopp blitt alene, og skal studere til høsten. Kommer til å ha full os, ca 3000,- i stipend /lån (tar opp fullt stipend/lån et år, og fordeler det utover de tre årene på skole. Søker bostøtte 2. og 3. studieår), barnetrygd, småbarnstillegg, stønad til barnetilsyn, barnebidrag på ca 2500,- og helegestilling med ca 3000,- i måneden. På det grunnlaget kunne jeg få en million i lån + max 3000,- i husleie. Fikk heller ikke lov til å si opp helgestillinga (da har jeg hvertfall NOE hvis ikke jeg får fast jobb med en gang etter studietida). Jeg skrev et nøye budsjett før jeg dro i banken, og det tror jeg var avgjørende for min del. Hun i banken sa hun sa hun så at jeg VILLE dette! Hun sa også flere ganger at "det vil bli tøft" og hun anbefalte meg å finne noe så billig som mulig. Men med avdragsfrihet skulle det gå greit.. :)

Lykke til!

Skrevet

Startlån fra kommunene kan være løsningen for de som har problemer med å etablere seg på boligmarkedet.

Startlån fra kommunene kan være løsningen for de som har problemer med å etablere seg på boligmarkedet. Startlån kan da bidra til at husstander med boligetableringsproblemer skal få mulighet til å etablere seg og bli boende i nøkterne og gode boliger. Personer som ikke får lån fra private banker eller som mangler egenkapital, som for eksempel unge i etableringsfasen, barnefamilier, enslige forsørgere, funksjonshemmede, flyktninger, personer med oppholdstillatelse på humanitært grunnlag kan da søke om startlån.

Mer info på husbanken.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...