Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Jeg er alene og student, jobber ingenting.. Har full os, studielån. barnetrygd og småbarnstillegg og stønad til barnetilsyn.. det er umulig å få leie noe her, har leitet i snart to år.. Så nå vurderer jeg å prøve å søke lån.. det ligger en fin leil til salgs for 950 000... Tror dere det finnes håp i havet??
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 Jeg er nettopp blitt alene, og skal studere til høsten. Kommer til å ha full os, ca 3000,- i stipend /lån (tar opp fullt stipend/lån et år, og fordeler det utover de tre årene på skole. Søker bostøtte 2. og 3. studieår), barnetrygd, småbarnstillegg, stønad til barnetilsyn, barnebidrag på ca 2500,- og helegestilling med ca 3000,- i måneden. På det grunnlaget kunne jeg få en million i lån + max 3000,- i husleie. Fikk heller ikke lov til å si opp helgestillinga (da har jeg hvertfall NOE hvis ikke jeg får fast jobb med en gang etter studietida). Jeg skrev et nøye budsjett før jeg dro i banken, og det tror jeg var avgjørende for min del. Hun i banken sa hun sa hun så at jeg VILLE dette! Hun sa også flere ganger at "det vil bli tøft" og hun anbefalte meg å finne noe så billig som mulig. Men med avdragsfrihet skulle det gå greit.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Startlån fra kommunene kan være løsningen for de som har problemer med å etablere seg på boligmarkedet. Startlån fra kommunene kan være løsningen for de som har problemer med å etablere seg på boligmarkedet. Startlån kan da bidra til at husstander med boligetableringsproblemer skal få mulighet til å etablere seg og bli boende i nøkterne og gode boliger. Personer som ikke får lån fra private banker eller som mangler egenkapital, som for eksempel unge i etableringsfasen, barnefamilier, enslige forsørgere, funksjonshemmede, flyktninger, personer med oppholdstillatelse på humanitært grunnlag kan da søke om startlån. Mer info på husbanken.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå