snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 mine foreldre skal til syden 2 mai og jeg har termin 29 juni lurte på om vi kan bli med eller om de kan være skadelig for småen??....
birrisj05.02.09 Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Det er ikke skadelig, men du bør passe på å ta deg noen gårunder innimellom, hvis det blir veldig mange timer. Det er etter uke 35 de ikke vil vi skal fly, og tror det mest er fordi de vil unngå fødsler i lufta
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2009 takk da har jeg lyst å bestille i morgen må se om min kjære får fri så vi kan bestille da
Mamman til Mia Camilia Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Spørs hvilket flyselskap!!! Jeg ble nektet i uke 32 av et utenlandsflyselskap!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 7. februar 2009 Thomas Cook Airlines heter de... noen som vet?? kan man ringe flesland og høre??
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2009 Graviditet Fra 8 – 4 uker før forventet nedkomst krever vi en legeærklæring. Fra 4 uker før forventet nedkomst, tillates ikke flyvning. kan jeg fly da?? mulig jeg er litt brød altså...
birrisj05.02.09 Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Sjekk det opp med flyselskapet, mulig det er andre regler på utenlandsturer!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2009 de står mellom 8-4 uker før må man ha med helse papirene.... på nett siden demmers....
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Da er det jo bare å ha med en bekreftelse på hvor langt på vei du er + at du er i form til å fly. Grunnen er nok at en del lyver på seg et par uker dersom de er over grensa. Få legen til å skrive på engelsk... Om du VIL fly er vel opp til deg, du må jo da være klar over at du ikke akkurat befinner deg på et velbemmannet sykehus DERSOM noe skulle skje. Ergo, prat med din lege/ jm som har fulgt DITT svangerskap. Mener de at det er noen grunner som gjør at du ikke bør fly, ja så er det best å li hjemme.
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 8. februar 2009 da får jeg ringe jordmor og høre vil ikke ta unødige sjanser..... men takk for masse svar
Trollemor75 Skrevet 8. februar 2009 #11 Skrevet 8. februar 2009 I forhold til fly, sjekk med fylselskapet, hvert selskap har sin politikk. SAS og Norwegian er blant de som lar gravide fly lengst, både med og uten legeerklæring. I forhold til selve reisen, sjekk din reiseforsikring grundi i forhold til hva de dekker om du får komplikasjoner eller føder mens du er på reise. Samt hvilken type sykehus de dekker (privat eller ikke). De fleste land har meget gode sykehus, i det minst private. Med mindre du har hatt et veldig komplisert svangerskap eller dere planlegger en tur ut i bushen, burde du være trygg. God tur!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. februar 2009 ok bestilte alt via ving så håper alt er i orden... tok med avbestilling i tilfelle noe skal skje.....
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 8. februar 2009 jeg lagrer sykehus osv på mobilen før vi drar... alt på stell kommer småen når vi er der nede må jeg være der i 7 dager før vi får dra hjem...
Trollemor75 Skrevet 9. februar 2009 #14 Skrevet 9. februar 2009 Meget god idé. Du burde også ha nummeret til norsk ambassade/konsulat i tilfelle du trenger assistanse/råd mens du er der. De kan ofte anbefale lege, og om du føder kan de sikkert hjelpe til med papirarbeidet for å få ungen til Norge igjen (vet ikke hvordan det funker, men forestiller meg at det kan bli spørsmål om 2 stykker reiser ut av Norge og 3 stykker kommer tilbake...).
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #15 Skrevet 9. februar 2009 ja de var også lurt:) jordmor skulle skrive et brav jeg måtte ta med i tillfelle noe skjer men de var helt trygt å reise sa jordmor gleder eg sykt nå
Trollemor75 Skrevet 9. februar 2009 #16 Skrevet 9. februar 2009 Er litt misunnelig på deg. Jeg reiste masse frem til jeg var 6 måneder på vei, men det var for jobben, ikke fullt så lystbetont å ta flyet i 18 timer og deretter være på jobb kl. 09.00 dagen etter... Men det gikk VELDIG greit, jeg fikk ingen problemer hverken med helsen eller med omgivelsene, inkl. flyselskapene. Gled deg!!!!
snart3-4-5barnsmor.87 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #17 Skrevet 9. februar 2009 troll i magen takk takk:) håper virkelig dette blir bra gleder oss stort
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå