Gå til innhold

gelelokk på ostekake....


Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere bruke så mye vann som det står på pakka når dere lager gelelokk på ostekaka? eller tar dere kun halvparten mengde vann? Har lagt ostekake maange ganger før, men ble plutselig så usikker på hva jeg har gjort før. Alzheimer light;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja på lokket så, men til kaka bruker jeg bare halv mengde.. :D

Skrevet

hmm..ok hør på gerd. jeg bruker som regel ikke lokk på men mener mamma bruker vanlig mengde vann.

Skrevet

Halv mengde i kaken, vanlig mengde i lokket. Jeg synes geleen blir hard i lokket med halv vannmengde der.

Skrevet

Så mye som pakken sier. Elller så kan det bli et sabla tynt lokk:)

Skrevet

Halv mengde i kaken og vanlig mengde i lokket :o)

Skrevet

takk skal dere ha:)

Ja, jeg tror jeg har brukt vanlig mengde vann tidligere...Har brukt halv mengde i selve kaka ja:) Da får jeg stikke ut på kjøkkenet og lage gele...;)

Skrevet

Halv mengde i båda kaka og toppen... Pluss litt husholdningssaft hvis geleen er rød da.. Ekstra god gele...

Skrevet

hmm...det var en ny vri:) Takk for tipset, Jane Doe. Skal testes ut:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...