Gå til innhold

Historien om Aurora :)


www.karibienshule.blogg.no

Anbefalte innlegg

På kvelden 01.02.09 og 02.02.09 kjente jeg noen smårier sånn mellom kl 20-22 begge kveldene. Tok tiden bare for moro skyld, og tenkte ikke så hardt over det. Ca kl 01:00 tirsdag 03.02 trodde jeg det lakk litt vann, men tenkte jeg tidsnok ville skjønne om det ar noe på gang. Da jeg våkna kl 07:30 tida 03.02 kjente jeg fort at det var noen "småtak" hvert 5. min. Hadde kontrolltime hos jm kl 08:30, var i tvil om jeg skulle gå - men tenkte det var greit å høre hva hun mente i stedet for å ringe sykehuset. Da jeg gikk til jm hadde jeg disse takene med 2 min mellomrom, så skjønte at det var en prosess i gang. Jm kjente på magen - hodet var godt festet, og hun hørte at snuppa hadde det fint under riene. Hun ville ikke sjekke åpning, siden jeg var usikker på om det hadde vært noe vannlekkasje.

Gikk hjem, ringte sambo på veien, handla litt fødemat og pakka ferdig bagen.

 

Kom på Ullevål kl 10:45- og ble bedt om å vente på gangen siden det var fullt på fødestuene.

Kl 13:15 fikk vi komme inn på et mottaksrom, hvor det kjapt ble konstatert mellom 5 og 6 cm åpning. Jm skjønte da at jeg kanskje hadde hatt litt vondt på gangen, hehe.

 

Som sagt, fødestuene var fulle, så jeg ble fortalt at det fint gikk an å føde på mottaksrommet også - de hadde bare ikke lystgass. Sa jeg ikke ville ha epidural, det gjorde ikke så vondt enda..

 

Gikk jevnt og greit fremover med gode rier ca hvert 3.minutt hele veien. Sambo var superflink:)

Kl 15 var det vaktskifte, og det var ca da det virkelig begynte!!! Fikk saltvannspapler, men det var bare vondere enn riene.

Hadde VONDE rier en times tid frem tid jeg pressa ut en vannblære 15:50, og de tok hull på den. Veldig deilig å få lov til å presse, samtidig som det var en merkelig og litt skremmende opplevelse...ble litt redd et lite øyeblikk fordi alt var så uvant.

Etter ca 20 min pressing hørte jeg jm si at hodet var kommet og at skuldrene kom på neste. Jeg skjønte ingenting, var jeg snart ferdig???

Plutselig så jeg en liten baby med MASSE sort hår komme ut, og plutselig var ingenting vondt lengre:)

Fikk et par småsting, men ikke noe revning heldigvis. Blødde en del like etterpå, så besvimte nesten et par ganger da jeg skulle ta en dusj. Da jeg fikk tatt dusjen, var det den beste dusjen noensinne!!!

 

Var litt forbanna pga lang ventetid før jeg ble sjekka, men sitter igjen med et veldig positivt inntrykk likevel. Tiden på hotellet var super, vi koste oss skikkelig!

 

Belønningen var sinnsyk - verdens nydeligste lille jente, som ser ut som en spansk prinsesse :) Pappan er superstolt selvfølgelig:D

4 dager senere kjenner jeg ingenting til noen fødsel, magen er borte og Aurora er fantastisk.

Gled dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fin historie!

Gratulerer så vanvittig mye:)

Ta henne med på treffet på tirsdag da, hvis du orker selfølgelig:)

 

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:D

 

Metteks: skal se det litt an, må se hvor kaldt det blir ute først hehe:) Hvor er det dere skal møtes, og er det mange som kommer tro?

 

Hypathia: Lykke til!! Uansett hvordan det går, så blir det en fantastisk opplevelse man ikke får oppleve så mange ganger!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...