Gå til innhold

Er det noen studenter som har fått huslån?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene og student, jobber ingenting.. Har full os, studielån. barnetrygd og småbarnstillegg og stønad til barnetilsyn.. det er umulig å få leie noe her, har leitet i snart to år.. Så nå vurderer jeg å prøve å søke lån.. det ligger en fin leil til salgs for 950 000... Tror dere det finnes håp i havet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde selv da jeg var student, jeg fikk nei hos banken og hos kommunen. Men selvfølgelig kan du prøve, du kan være heldig å få ja:)

Du har ikke en bankmann som moren evnt faren din har en fin kontakt med? Jeg har fått lån nå og det er gjennom verdens beste bankmann som mamma har hatt lån hos i mange, mange år...han er rett og slett helt fantastisk. Denne mannen hadde garantert gitt meg lån da jeg var student, men den gangen tenkte ikke nesa så langt.

Jeg var på date engang med en slik mann som beregnet lån osv, han kunne ikke fatte at alenemødre hadde problemer med å få seg lån, han anså oss som de mest ansvarsfulle og sikreste betalerne som fantes....hihih:)

Uansett prøv, det koster ingenting og lykke til!!

Skrevet

Jeg fikk lån som student. Gikk andre året på sykepleien. Jeg hadde det samme som deg. os, studielån, barnetrygd og stønad til barnetilsyn. Ikke barnebidrag. Jeg lånte i overkant av 1,1mill. Fikk først nei av to saksbehandlere. Men nr 3 sa ja:) (spurte flere saksbehandlere i samme bank)

Tok med meg prospekt av aktuelle boliger jeg ville ha, samt en oversikt over hva jeg betalte der jeg leide - altså hva det kostet meg å bo da. Hun sa bare sett igang å by.

Nå- to år senere bor jeg i samme bolig, er i full jobb. Mottar ingen stønader lenger utenom barnetrygd og er evig takknemmelig ovenfor saksbehandleren jeg fikk lån hos. Økonomien er bra nok også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...