Gå til innhold

jordmorsamtale på sykehuset


L84,Snart mamma til2<3

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

vil bare komme med en liten oppfprdring.

Har slitet noe sinnsykt med fødselsangst dette svangerskapet pga dramatisk fødselsopplevelse forrige gang. Var på jordmorsamtale på sykehuset der jeg skal føde nå forrige torsdag, og jeg føler meg så mye bedre. Du blir tatt så på alvor og hensyn til. Nå skal jeg i samtaler ca hver tredje uke frem til fødsellen og jeg føler meg allerede mye bedre og begynner å "glede" meg til fødsel i stedet for å grue meg. Så hvis noen av dere sliter med det samme, så sitt ikke alene om det.Det er absolutt veldig god hjelp å få!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

Enig med deg! Har selv hatt fødselsangst etter komplikasjoner ved forrige fødsel (tang, totalruptur, null bedøvelse), og har derfor fått samtaletimer på sykehuset denne gangen siden jeg er livredd å fø på nytt ( men så var det disse barna vi ville ha da...).

Føler at man blir tatt alvorlig, og ser mye mer positivt på det nå enn før samtalen. Greit å få så fin oppfølging framover mot fødselen også, tror det blir bedre denne gangen.

 

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei, jeg tenkte jeg skulle skrive noen ord til deg....

jeg hadde en lang fødsel med førstemann, han satte seg fast i bekent så han måtte også dras ut med tang.. (totalruptur som det heter) jeg måtte ligge å sy i over 3 timer før jeg fikk sett barnet mitt, det er det verste jeg noen gang har opplevet, gutten var så fin og frisk, å blir 9 år

om 4 dager :). jeg ble gravid 3 år etterpå , hadde sikkelig fødselskrekk, snakka mye med jordmor, søkte om keisersnitt, fik ikke, pga det det var føste fødsel å det kunne skje.. ble kjempe lei meg å redd. etter mange samtaler begynte jeg å tru på jordmora, at denne fødselen kunne bli helt anderledes,. da natta kom, å jeg kjente rier , var jeg litt redd, men rolig alikevel.... reiste på sykehuset halv 4 om natta , jeg hadde 4 cm oåpning da jeg kom på føden, da det nærmet seg full åpning tok dem å klipte meg litt , så ikke det samme skulle skje... halv 8 var prinsen ute .. det var en kjempe fin fødsel.

nå venter jeg 3mann , å ikke gruer meg i det hele tatt.. så masse lykke til......... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...