Gå til innhold

Trass hos 2 åring - er dette bare preludium til 3 årstrassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skremmer meg en smule når jeg hører om denne 3 års trassen, som visstnok kan bli ganske voldsom hos enkelte. Min 2 åring kan såvisst trasse nemlig.

Her kan en liten detalj ødelegge det mest idylliske middagsselskap. Han skriker og hyler om det samme igjen og igjen- og igjen. Avledning kan en bare glemme. Blir ganske opprådd. Ikke vil han skifte bleie,ikke skal han sove, ikke vil han kle av seg og har han først kledd av seg, skal han ikke kles på osv osv... Dagen begynner med et hyl og slutter med det samme.

Noen som har gode råd? Finnes det noen kurs eller lignende foreldre kan gå på? Begynner å føle behov for noe sånt...

Og blir det virkelig verre ved 3 årsalderen?

Sukk..

Hilsen sliten småbarnsmamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke hørt om noen 3 års trass jeg, men 2 års trass har jeg hørt veldig mye om.....

Skrevet

Jeg håper for guds skyld det ikke bare er "oppvarming" til 3-års trassen, for da sliter vi nok litt her! Hverdagen vår kan høres litt ut som du beskriver.. Men heldigvis går det opp og ned :) Kanskje du kan høre med helsestasjonen om de har noe kurs eller liknende?

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er min 2 åring iallefall. Kan jo ringe hs til uka. For her er vi SLITNE.

Skrevet

Min erfaring er at svaret er ja. Jeg syntes han var trassig da han var 2, så ble han 3.. Hjelp :)

Skrevet

Her i huset har vi 3 barn. Nr. 1 hadde vi en eller 2 episoder med hvor jeg husker hun lå pg sparket litt på gulvet rundt 2 år stadiet. men, det var over for vi begynnte.

Så kome nr. 2.....akkurat slik som du beskriver. og, ja, desverre det fortsatte inn til 3 0års stadiet. Nå har hun akkurat fyllt 4 og har blitt mye bedere i det siste.

Vanskelig og si om det er noe vi kunne ha gjort fra eller til for og gjore ting enklere/bedere. Vi gjorde hvertfall alt vi kunne/visste. En ting jeg kan si som hjalp veldig med nr. 2 - er dette med og være flink til og fortelle henne på forhånd hva som skal skje; ' i morgen skal vi opp tildig, vi skal spise, kle på oss...gå gjennom prosessen kvelden for. Når vi kommer hjem skal vi spise middag - i dag skal vi ha....etterpå skal vi bade..." Dette hjalp veldig med vår tulle. Vi merket at hun ofte slo seg vrang når vi ville at hun skulle gjore noe, men ikke så mye hvis hun VISSTE at det skulle skje og hadde hatt sjansen til og tenke på det litt...

Men, de er alle forskjellige. Vi venter i spenning på hvordan nr. 3 utvikler seg, he-he. Han er bare 10 mnd.

Lykke til!

Skrevet

Huff da, det lover ikke godt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...