zitapus Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Jeg er 37+3 og selv om jeg ikke TROR at ungen kommer enda, så vil jeg gjerne være på den sikre siden. Min mann derimot sitter og drikker øl foran pcen og synes jeg bare stresser for ingenting. Det gjør jeg sikkert, har ikke pakket sykehusbagen enda så jeg er ikke helt klar uansett. Men det å pakke en bag kan man gjøre på 5 min. Synes at det begynner å bli på tide å droppe den ølen, bare sånn i tilfelle. Er det meg som har fått hetta, eller hva synes dere?
*spirekrok er Høygravid* Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Jeg er helt enig.. da hadde jeg også fått hetta! Man kan jo aldri vite når lille babyen velger å komme ut, og man vil jo helst slippe å kjøre selv til sjukehuset..
3snuppeliner Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har termin lørdag om tre uker og har sagt at Gubben har to helger til å drikke vin på.. Så får han holde seg siste uken før termin og selvsagt den gjeldende helgen=:-)
Mayken Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Jeg er 36+4 i dag og sambo hadde sin siste fest med gutta i går. Han er helt enig med meg, for man vet jo aldri når noe kan skje. Men han får lov å ta seg ei øl på kvelden her hjemme da, men ikke drikke noe mer enn det. Han skal være klar og kjørbar om noe skulle skje på natten e.l
tanyathe Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 er 4 dager på overtid og mannen min sitter på sia meg og har hatt seg to øl, de er vell like stresset som oss, og trenger og slappe av litt med noe de liker(som godt kunne vært noe annet enn øl men men). nå har vi 10min til sykehuset..
Mone snart3barnsmor Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 glad min ikke drikker jeg kjenner jeg..... tenk om vannet skulle gå nå å så hadde det vært missfarget å så måtte dratt på sykehuset med en gang, å han ikke kunne kjøre, jeg hadde ikke kjørt så hysterisk hadde jeg vært, så hadde vi måtte ringe ambulanse fordi min mann hadde drukket... nei fyttikatta.... ikke noe alkohol når kjærringa er gravid.... han vil ikke selv heller tilfelle noe skulle skje, så da er det jo greit....
♥jan05prinsesser09feb♥ Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Er i uke 37 og sambo var på sin siste fest før termin igår:)
Eplejuice Fødeklar Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 4 uker før termin. Men dette er ikke tvang fra min side da, han syns det greit å holde seg unna alkoholen fra da av. Mange tidlige fødsler i min og hans familie.
Krepsen :) Skrevet 8. februar 2009 #9 Skrevet 8. februar 2009 Jeg er 38 + 6 og har sendt mannen ut på guttekveld i kveld, men så er jeg nesten 100% prosent sikker på at jeg kommer til å gå på overtid denne gangen også da.
lulu81 <3 på overtid<3 Skrevet 8. februar 2009 #10 Skrevet 8. februar 2009 Jeg setter ingen slike grenser, men nå er jeg heldig og har en sambo som nesten aldri er ute, men han skal på jakt helga om 2 uker, da er jeg 38 uker. Men jeg syns det er greit, han trengs ikke til noe kjøring...han har ikke lappen(aldri hatt) i tillegg bor vi så nært sykehuset at det er kortere å gå hjemmefra enn fra parkeringsplassen på sykehuset.... Han vil være ca 1,5 time unna, men jeg tenker at så fort tror jeg ikke det går...
Trollemor75 Skrevet 8. februar 2009 #11 Skrevet 8. februar 2009 Her er det ingen grense. Vi tar taxi til sykehuset, det blir billigere enn å betale parkeringen i 2-3 dager. Dessuten stoler jeg på at han vil være fornuftig og ikke drikke seg sanseløs like før termin.
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 8. februar 2009 #12 Skrevet 8. februar 2009 gubben min er 5 timer unna på tur han, og drikker og koser seg, jeg har 17 dager til termin legen har spådd at ho kommer et par uker før termin også, men de kan jo ikke spå det. jeg nærmest tvang han til å dra da..for han trenger å få slappe skikkelig av nå i innspurten!! orker ikke ha hna sirklende rundt magen min som en utsultet hai absolutthele tiden heller vi har BEGGE godt av litt tid fra hvrandre til å pleie oss selv nå før fødsel.. han en real guttetur, og jeg i badekar med ansiktsmasker og fotpleie og god film og god mat og slappe av!! guttungen, han er på "ferie" hos bestemor HAHA!!!!
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 8. februar 2009 #13 Skrevet 8. februar 2009 Synes det er greit å moderere seg de siste 3-4 ukene. Fødselen kan jo skje når som helst og jeg vil gjerne unngå en full mann på fødestua. Én øl til maten kan man jo kjøre på etter kort tid, men skal det bli mer må jeg vite at det finnes en annen sjåfør i nærheten Nå drikkes det lite her i huset til vanlig, så det bør ikke være noe problem. Heller ingen festligheter som jeg vet om de neste 9 ukene heller!
syngejente Skrevet 8. februar 2009 #14 Skrevet 8. februar 2009 Mannen min får ikke drikke øl nå,for i tilfelle jeg skulle føde. Vil ikke ha en beruset mann med på føden,og jeg klarer ikke øl lukt,forferdelig lukt!!
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 8. februar 2009 #15 Skrevet 8. februar 2009 Han får ikke noe alkoholforbud nei.. Han greier å skjønne at han bør holde seg edru fra et par uker før termin, og jeg tviler på han har interesse av å drikke da. Skulle han finne på å drikke seg full og ende opp med å være beruset når det starter e.l så er det værst for han siden han ikke får være med da
baima Skrevet 8. februar 2009 #16 Skrevet 8. februar 2009 Hadde termin 1 februar, og mann tok sin siste øl på nyttårsafta.... bagen pakka ikkje eg heller før rett før termin, men som du sier lettere å pakke bag enn plutselig bli edru....... og må du reise akutt så er det greitt å ha ein edru mann med seg på føden....
baby ventes 11 mars :) Skrevet 8. februar 2009 #17 Skrevet 8. februar 2009 min skal drikke til lørdag og er da i uke 37, jeg liker det ikke i det heletatt,,,synes han faktisk kan la det være,,, men gidder ikke noe diskusjon,,,men skulle han være drita full ög jeg gå i fødsel så føder jeg heller alene,og den store dagen er ødelagt,,,, synes egentlig de kan la alkoholen stå den siste måneden. de kan faktisk ta seg en øl første helga etter fødsel... jeg har ikke tatt meg noe på snart 9 måneder, og det er jo litt av et styr og ta seg et glass vin når man ammer også... pumpe osv... synes overhodet ikke synd på dem, ihvertfall ikke min egen som har tatt seg større frihet en han egentlig burde under min graviditet,,, sånn nå fikk jeg kjefta litt he he
my&bebis Skrevet 8. februar 2009 #18 Skrevet 8. februar 2009 Her har jeg gitt beskjed om at jeg ikke vil ha noe drikking framover. Er i uke 38 nå, og han hadde sin siste "fylle-kveld" på julebord i forrige uke. Syns det er greit at han tar én øl, men that`s it. Nå er han "fratatt" både sex og øl, så jeg har nesten litt dårlig samvittighet. Men regner med at ønsket om å være edru i tilfelle det skulle skje noe er der for hans del også. Og det er jo sant det som blir sagt, at mannen kan ta seg en øl når babyen har kommet, det er ikke like lett for oss som skal amme. Så det er ikke synd på dem!
Lotteliten85*Fødeklar* Skrevet 9. februar 2009 #19 Skrevet 9. februar 2009 Hehe sambo har benyttet sjangsen nå i det siste for som han sa selv nå blir det snart en god pause..og jeg håper han mente det. Men det må han no ha vett til selv synes jeg uten at jeg legger inn noen restriksjon. Blir for dumt å måtte ringe noen andre,er ikke sikkert at vi har noen andre å ringe til heller. Er 20 min kjøring til sykehuset. En fødsel er jo en helt spesiell opplevelse for oss begge,hadde blitt max skuffa dersom han hadde vert beruset,han hadde i alle fall ikke fått vert med!
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 9. februar 2009 #20 Skrevet 9. februar 2009 hehe.. min mann får egentlig bestemme selv, men eg har gidd beskjed om at har han drukket så slipper vi vertfall å ringe til besteforeldre som bor en halvtime kjøretur unna for da blir han hjemme med de når eg reiser.. får her blir det sykebil uansett om han er med eller ikke.. å det er han det går utover om han ikker får med seg fødselen for å føde har eg gjort før aleine men det var for at han ikke rekte frem for vi regnet med at fødselen varte lengre enn kva hen gjorde, for han skulle komme etter på første fergen om morgenen.. så dette er eit valg han tar selv, så er det ikke synn i dem heller synest eg om mann nekter de å drikke de siste mnd. med tanke på at vi får knapt drikke på mange år med tanke på graviditet og amming, siden det er ånn til strev med pumping etter at vi har drukket..
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 9. februar 2009 #21 Skrevet 9. februar 2009 nå drikker ikke mannen min så mye uansett og nå som vi har falske alarmer hele tiden og en styrfødsel ut av det blå med forrige mann så er han kjørbar hele tiden jeg hadde nok ikke vært veldig fornøyd om han hadde drukket og ikke vært kjørbar nei. Du får gi klar beskjed til gubben din om at dersom det plutselig blir fødsel så er det klinkende klart at det er hans ansvar å få deg trygt til sykehuset om han så må få andre til å kjøre fordi han sjøl ikke har tatt ansvar. Man kan rett og slett ikke vite alltid når det blir fødsel, så enkelt er det
randi79 mor til Sebastian ;) Skrevet 9. februar 2009 #22 Skrevet 9. februar 2009 neida han drikker ikke masse her.. så om han åpner seg ein boks en kveld så tommer eg el hen ut halve når vi legger oss. å sånn har han vert heile tiden mens vi har vert i lag.. så han tar ansvaret med å ikke drikke... å her går det fort i svingene når fødselen starter.. om 14 dager har eg sakt at han skal få ut på fest i nabohuset, så da har eg ordnett med barnevakt så holder meg med selskap om noe skjer..å da skal han på dans i lag med eldstedatter si..å han er ikke av de so er nødd å ta seg en dram el noe alkohol am man går ut heller da.. så da synest eg det er greit siden eg har fått ordnett meg med at barnevakta sitter allerede her i lag med meg etter at han har dratt.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 9. februar 2009 #23 Skrevet 9. februar 2009 For meg personlig ville det aldri falt meg inn å gi samboer'n min forbud mot å drikke alkohol, dra på turer etc. Han er da en voksen mann, som må få bestemme selv. Han vet jo selv konsekvensene av det han gjør, og får evt være forberedt på å møte de :-) Nå skal det jo også sies at jeg har en rolig samboer som sjelden fester og drikker, så jeg trenger vel ikke bekymre meg heller. Men i alle tilfelle syns jeg ikke jeg kan gi en voksen mann forbud mot å kose seg med en øl til middagen hvis han har lyst på det ;-) (Det blir kanskje LITT annerledes for de som bor veldig langt unna sykehus, og er helt avhengig av at mannen kjører dem til sykehuset. Hvis han da ikke selv har vett til å skjønne at han ikke kan drikke alkohol, må man kanskje innføre forbud... ? )
Trollemor75 Skrevet 9. februar 2009 #24 Skrevet 9. februar 2009 Jeg tenker akkurat det samme. Om han ikke klarer å opptre på ansvarlig vis har jeg et mer grunnleggende problem enn som så, og burde nok ha funnet ut av det før jeg ble gravid... Han ville uansett aldri tidlig seg selv om han gikk glipp av fødselen pga noe slikt. Men det er helt klart store forskjeller i forhold til avstand til sykehus og hvor avhengig man er av bil til å komme seg dit. Vi bor midt i byen og skal ta taxi, ikke helt samme problemstilling som de som må kjøre 1-2 timer til sykehuset.
zitapus Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #25 Skrevet 9. februar 2009 Vel, jeg mente ikke bokstavlig talt alkoholforbud heller da. Han bestemmer jo selv hva han gjør og hva som er viktig i livet (og da vet jeg jo hva han velger). Men vi var litt uenige om når det er passende å holde seg i kjørbar tilstand (ikke det at han blir veldig full, slett ikke, men han har som prinsipp å ikke kjøre selv om han bare har tatt seg en øl). Det er jo litt forskjell for meg som kjenner det på kroppen hvert minutt av døgnet at det begynner å nærme seg, pluss at jeg har hatt litt vondt her og der som jeg lurte på om var maserier. Han ser jo at jeg har stor mage, men det har kanskje ikke helt gått opp for han at det faktisk kan skje ganske snart, har to uker igjen til termin. Greit nok å ta taxi til fødeavdelingen, men jeg kommer ikke til å takle å ha en som stinker øl ved siden av meg mens jeg føder, jeg er veldig sensitiv på lukter og tåler ikke lukten av øl. Så han har fått klar beskjed at hvis han ikke er 100% edru så kan han vente på gangen. Høres sikkert drastisk ut, men slik er det nå. Orker ikke ta hensyn til andre midt oppi fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå