Lykkelig mamma,250107 Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Hvordan går det i planlegginga? jeg er så happy, idag har jeg kjøpt kjole!!!så spennende:) nå lurer jeg veldig på hvilke blomster jeg skal ha....hva skal dere ha....jeg har lyst på liljekonvaller eller peoner tenker jeg, men ser jo andre fine buketter innimellom og da...åh, så vanskelig! mye er ordna for oss nå- hvordan ligger det an med dere???
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 8. februar 2009 #2 Skrevet 8. februar 2009 hei! nå nærmer det seg med stormskritt ja.. begynner å stresse litt.. finner ikke ut hvordan musikk vi skal ha.. men det ordner seg vel.. Jeg har kjolen, sko og slør hengendes i skapet. frisør og hotell og lokalet, fotograf og slikt er booket. innbydelsene er snart ferdige, må bare bli enige om klokkeslett først!! vi har hovedrett, men sliter med å finne forrett og dessert.. må være noe enkelt, som kan lages litt i forveien. (vi skal ikke ha kokk eller catering, lager alt selv) tror blomster/pynting er sånn ca i orden, må bare kjøpes inn.. ska ha hvit duk, med en sølv løper. så skal jeg ha rosa og hvite gerbera, både i bukett og til pynt. Håper det blir like bra som jeg ser for meg i hodet..
fox`y Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 3 mnd igjen nå. jeg har ikke funnet kjole,sko eller noe jeg.. hus,inbydelser,kirke,farger,frisør er årdnet. Vi skal ha koldtbord(hjemmelaget) klær til mannen eller gutta er heller ikke årdnet. men d blir vell ettervert. brudebukett har jeg heller ikke årdnet hehe. begynner å få d litt travelt kansje. mannen kommer hjem 30 mars eller 3 april så da får han bidra litt å.
Ella & gull med smilehull Skrevet 9. februar 2009 #4 Skrevet 9. februar 2009 Gratulerer med kjolekjøp!! Hvor kjøpte du den? Planleggingen er på høygir her i alle fall. Jeg skal ha hvite roser, perler og peoner i buketten, og da blir de fargene tema for resten av bryllupet også. Det meste er ordnet, men vi mangler mannens antrekk, samt undertøy, smykker, sko og underskjørt til meg. Og han har ennå ikke spurt forloveren sin om han vil ha oppgaven...(håpløs den mannen=) Ellers er det meste booket og ordnet. Venter på korrekturen for invitasjonene i dag. Vi har ikke fått registrert noen lister ennå, men vet sånn circa hvor vi skal gjøre det. Vi planlegger også dåp (i mars), så vi har nok å henge fingrene i, men jeg synes det er kjempegøy!
Lykkelig mamma,250107 Skrevet 9. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2009 kjolen fant jeg hos agape. veldig deilig å være ferdig med det!har vært litt stress å tenke på med hele kjolen. var så redd jeg ikk skulle finne noe:) men de er jo så flinke til å hjelpe. hvor er din kjole fra? hva sakl dere ha p spise. vi vet ikke helt forrett, men satser på hjort eller lammestek, samt creme brulee til dessert. håper det faller i smak hos de fleste:) jeg har og lyst til å ha lyse fager i bryll - så blir nok hvitt....men er så usikker på type bukett...er fine når de henger litt ned, men syns og det er fint med runde.......kunne tenkt meg litt forskjellig, men bli nok ikke så bra å blande liljekonvaller med peoner????huff, må visst gå på en blomsterbutikk...... vi har og ordna det meste - godt det.åssen innvit sakl dere ha?vi har ikke enda b eg å lege dem.....ojsann! gøy med barnedåp og da, så du har en liten baby?
Ella & gull med smilehull Skrevet 10. februar 2009 #6 Skrevet 10. februar 2009 Jeg kjøpte min på Brudekjolen, veldig god service der også =) Ble en litt overdådig kjole, med slep og laaangt slør, men man gjør jo forhåpentligvis dette bare en gang i livet =) Kanskje liljekonvallene drukner litt i de store peonene? Min mor hadde liljekonvaller og roser i en rund bukett da hun giftet seg, det var veldig pent. Jeg skal ha også rund bukett. Er ikke høyere enn 160 cm, så da tror jeg en som henger bare vil få meg til å virke enda lavere =) Vi skal ha kjempescampi med sesamsprøstekte grønnsaker til forrett, indrefilet av kalv til hovedrett og friske jordbær med hjemmelaget vanilje-is til dessert. Greit med en dessert som ikke er så mektig all den tid vi skal ha kaffe og kaker bare en time etter middagen. Er ettermiddags-bryllup så middagen starter ikke før klokken seks. Når på dagen er vielsen deres? Stedet vi skal ha det står også for cateringen, så jeg slipper heldigvis å tenke så mye på det, bortsett fra de av gjestene som ikke spiser kjøtt (dem er det alltid noen av , men skal ha møte med de som driver stedet 21. februar. Etter det er forhåpentligvis alt i boks. Ja, vi har en sønn på 6 måneder (ble litt forsinket dåp grunnet et sykehusopphold med han). Men dåpen tar vi i all enkelthet, med bare nærmeste familie. Skal dere ha barn med i bryllupet forresten?
Lykkelig mamma,250107 Skrevet 12. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 12. februar 2009 hei! gøy å se oppdateringer på linken her:) vi har en sønn på 2 år- så han er jo selvskreven brudesvenn. tenkte først å bare ha han, men han er for liten til å gå alene. så tanteungen min på 3, 5 år skal gå sammen med ham. håper det blir søtt!!! ellers skal ikke gutten vår være med på middagen og festen. tror jeg hadde stressa litt for mye til det, siden han ikke er større. så håper vi koser oss selv uten han. de minste barna blir tanteungene mine på 3,5 og 7 år. ellers noen tenåringer- resten voksne. hva med dere? vi skal giftes kl 15, og ha middagen kl 18. bli galga spennende! men er en person som stresser litt unødvendig, så gruer meg jo litt og....bli jo masse fokus:) men moro. sakl dere danse vals? vi er jo ikke akkurat gode på gulvet.......... hva skal mannen ha på seg?har dere sendt ut innbyd?
Ella & gull med smilehull Skrevet 12. februar 2009 #8 Skrevet 12. februar 2009 Høres kjempesøtt ut i allefall. Skulle ønske sønnen vår var gammel nok til å være brudesvenn, men i og med at han er så liten har vi bestemt oss for at han skal være med barnevakten hele dagen. Han hadde jo ikke skjønt noe av det som skjer i kirka, og jeg ville blitt stressa dersom han begynte å grine og bare ville til mamma (for ikke å snakke om gulp nedover brudekjolen De eneste barna blir to jenter på 3 og 5 år, de snakker kun fransk og kommer til byen dagen før bryllupet, har faktisk aldri møtt dem (familie av min kjære, han har bare møtt den eldste), derfor skal de ikke være brudepiker. Hvor mange blir dere? Vi inviterer vel ca 70, men regner med å bli nærmere 60 personer. Jeg fikk korrektur på invitasjonene i dag, men hadde et par innsigelser, så de går neppe i trykken før neste uke. Håper å få sendt dem ut i slutten av februar. Lager dere invitasjoner selv eller trykker dem? Hadde mannen fått velge ville det blitt jeans og t-skjorte meeeen... tenker det blir smoking av noe slag. Hvordan er det hos dere? Jeg stresser ofte helt unødig, men er nok litt kontrollfreak. Håper jeg klarer å slappe av på bryllupsdagen og heller bare ta ting som de kommer og med litt humor. Tror familien forventer at vi danser. Vi svever nok ikke akkurat grasiøst over gulvet, men noe får vi vel til Jeg kunne godt tenke meg en dansetime eller to, men der satt jammen mannen seg på bakbeina. Hvilken sang skal dere danse til? Har dere bestemt noe annet av musikk? Jeg har booket ei venninne til solosang i kirken, ellers aner jeg ikke hvordan vi gjør det. Oi, dette ble veldig langt, men jeg synes det er så gøy å snakke med noen andre som også planlegger bryllup Har du laget hjemmeside for bryllupet forresten?
Lykkelig mamma,250107 Skrevet 13. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. februar 2009 hei igjen moro å høre fra deg:) når først min kjære fridde- hadde jeg det så i hodet at Peder skulle være brudesvenn- så dermed venta vi litt med gifting. men han er jo ikke så veldig stor da- så håper ikke det går helt skeis! får bare ta det som det kommer. noen må jo ta ansvar for han i krika- for tror ikke jeg takler en som bare vil gråte- og evt vil til mamma...jeg mener, vi sakl jo få gjennomført en vielse her:)) men stakkars, er jo litt sjarmernde med barna og! så deilig for dere at dere har helt ungefri- og kan bare tenke på dere:) vi skal innvitere rett over 100, så bli en god gjeng.mange venner-så håper det blir en uforglemmelig fest! - og masse dansing. vi sakl nok ha en eller annen slags form for dans, kunne tenkt å lage noe litt morsomt, men får se.....vet ikke helt åssen sang vi skal danse til, men tre nøtter til askepott sangen er jo fin...... vi skal ha solosang i kirka. hvilken sang sakl dere høre i kirka da? vi skal ha a song for the bride og fields of gold. håper det bli bra:) vi lager innvit selv, fant liksom ikke noen jeg helt falt for av de jeg har sett. men vanskelig, for er ikke såå himla kreativ... vi lager det veldig enkelt. men gud, det er søren meg dyrt for papir.....!vi satser og på å få dem ut i slutten av mnd, må bare få tid til å lage dem...!!?? åssen ser deres ut? jeg har veldig lyst på at min kommende mann skal ha smoking, det er stilig og enkelt- og den kan brukes framover. har lyst at min sønn og skal ha det, men har ikke funnet så mange alternativer på akkurat smoking...går mye i sjakett. vi får se hva det blir til... snakkes!
Ella & gull med smilehull Skrevet 19. februar 2009 #10 Skrevet 19. februar 2009 Hei igjen Beklager litt sent svar, har hatt tusen ting i hodet som vanlig. http://www.weddinginvitationstoronto.com/img/804.jpg - nesten akkurat sånn ser våre invitasjoner ut. Fikk endelig rett korrektur, så da håper jeg de er ferdig trykket snart. Hvordan går det med dere? Fått tid til å lage deres? Hvor i landet skal dere har bryllupet? Vi skal ha det i hjembyen min på sørlandet, så jeg flyr hjem i helgen for å avtale de siste detaljene med arrangøren. Skal bli deilig å få det i boks. Mannan skal ha poden alene for første gang, så det kan jo bli gøy (passer nok rett inn i "Da damene dro":). I kirken skal vi ha "sag det igjen", litt melankolsk, men veldig vakker synes jeg. Fields of gold er nydelig, den tenkte vi også på faktisk Er det venner av dere som skal synge eller leier dere inn?
Lykkelig mamma,250107 Skrevet 23. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 23. februar 2009 hei igjen. det har gått i ett her i helga, så endelig litt lit foran dataen! kjempefin innbyd dere har fptt laga- skal dere ha brune og rosa toner? stilig! måtte du betale mye for dem eller? vi har styrt i hele helga med å lage innvit. drar hjem til sørlandet i helga- så da skal vi levere ut mange, så måtte få det gjort. litt tiltak og vet du. vi bor i stavanger, men skal giftes på mitt hjemsted i farsund. dere og på sørlandet- hvor da? gikk det bra hjemme- sikkert litt rart å være borte fra lillegutt. men også deilig å sove lenge og gjennom hele natta. det sliter vi enda med. deilig å ha dem i midten og! uansett- vi har laga innbyd selv ja. ligner faktisk litt i designet på deres, men allikavel annerledes. har hvite fine ark med litt glans i. på forsiden deres har dere en hvit utsikker på en måte- ikke sant? vi har altså hvitt kort, men så har vi kutta ut en ekstra hvit firkant som vi har lagt på sånne puter- så den stikker litt ut i luften. skjønner du?? ble skikkelig i detalj her. på den firkanten som da stikker ut har vi skrevet "nå gifter jeg meg med min beste venn. den jeg ler med, drømmer om, elsker..." syns det var litt koslig! under denne utstikkeren har vi kutta ut remser av et tranparent ark med mønster i- og festa slik som det er gjort på deres framside. ble veldig stilig syns nå jeg. inni har vi skrevet teksten på et transparent ark, og festa det med en sånn hjertedings... håper det faller i smak hos de inviterte. skal dere ha noe alla det til kirkeprogram og, og til sanghefte eller? hvilke sanger skal dere ha i kirken? ps; da damene dro er jo verdens beste konsept! jeg ler meg ihjel snakkes
Ella & gull med smilehull Skrevet 24. februar 2009 #12 Skrevet 24. februar 2009 Hei. Invitasjonene ders hørtes jo utrolig fine ut, angrer nesten litt på at vi ikke laget våre selv nå, så koselig når de er hjemmelaget. Vi skal ha brun/rosa/creme ja, og noe av det samme på bordkort, meny og kirkeprgram. Invitasjonene våre koster 80,- pr invitasjon, så det blir jo litt, men gøy at det er litt uteom standardtypen også. Fikk mail fra leverandøren i går, og invitasjonene er klare til avhenting nå på onsdag Jeg er fra Kirstiansand, så vi har bryllupet der. Fikk en omvisning i lokalene i helgen, og det blir veldig bra. Er utrolig fint, og litt herskapelig, der vi skal ha middagen og festen. Her hjemme hadde det gått overraskende bra, meen han hadde hatt besøk av foreldrene sine og ei venninne på lørdagen, så han fikk litt avlastning. Men de var begge veldig glade for å se meg på søndagen, lillegutt lo og lo av alt jeg sa Var bare borte et døgn, men savnet han enormt, særlig når jeg så andre barn på flyplassen. Vi har ikke bestemt oss for sanger i kirken enda, men tenkte jeg skulle sende en mail til organisten snart og spørre om han har noen forslag til hva som passer til årstiden ol. Hvilke skal dere ha? Neste post hos oss blir forøvrig å ordne klær til mannen, og bestille kake, make-up og frisør til meg (kan bestilles 1.mars). Hva blir neste hos dere nå som invitasjonene er klare?
Lykkelig mamma,250107 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #13 Skrevet 2. mars 2009 gud, nå var jo linken vår på side 2- det går jo ikke an! litt gøy å sjekke om der er noe nytt, så var på tide med en meld fra meg! vi har vært hjemme i sør i helga, vært hos frisøren og greier- så er fornøyd med det. pleier å klippe meg her i stav, men var hos ho som skal ordne meg til den store dagen - så moro det. kjenner ho litt, så vi fant tonen. syns det er viktig. var der faktisk i 2 timer, så tror vi fikk en plan over den store dagen. jeg har kort hår, så har hatt mine kvaler om hva jeg skulle gjøre.... hadde god lengde på det nå- for venta med å klippe meg til jeg hadde vært hos henne - for da kunne vi avkrefte oppsatt hår, eller bekrefte:) vi avkrefta. jeg er en person som pleier å ha litt røft, vilt hår- altså sveisen:) så da sakl vi la det gro litt på toppen på en måte, også satser vi på en kul frisyre, litt hanekam, med at det går opp på toppen. ja, på en elegant måte- ikke pønker, jeg er ikke slik altså sakl ta med søstera mi sitt slør neste gang, mulig jeg skal ha slør men er usikker....sakl du ha slør??? ellers skal jeg ha noen perler i håret, eller blomster.....vi får se hva jeg ender opp med. spennende!! tvillingssøstera mi er forlover, så hun skal og pyntes der. bli nervepirrende....gud, får sommerfugler i magen av tanken!!! vi sendte ut innbyd rett før helga nå, så da var en ting gjort! fått mange fine kommentarer på dem- så moro det. har ordna med en samtale med presten i påska, så da nærmer det seg...må tenke litt på sanger/samler/tekster, hva skal dere ha??? jeg får google litt på det..tror ihvertfall vi går for å leve det er å elska..den er så fin.... forøvrig så ordna jeg smoking antrekk til sønnen min igår. var på ebay- 280 for hele stasen!!håper den er like fin i virkeligheten- og at den passer. han skal jo bare være med i kirken, så hvis jeg kan slippe unna med den prisen er jeg fornøyd:) søstera mi si datter skal være brudepike, og på lørdag var vi og på ebay og kjøpte kjole til henne. en nydelig skikkelig prinsessekjole med perler og tyll. blir så fancy at! så nå er det mannens antrekk som står for tur... guri, dette ble lang lesning for deg- vi meldes!
Lykkelig mamma,250107 Skrevet 24. mars 2009 Forfatter #14 Skrevet 24. mars 2009 hei- lenge siden! hvordan går det med deg og planlegginga?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå