Gå til innhold

Hvordan feirer dere deres egen mor på morsdagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos oss har vi hatt tradisjon siden vi var små å møtes hjemme hos foreldrene våre og feire morsdag/farsdag for dem. Etter at jeg selv ble mor for snart fem år siden har denne tradisjonen etter hvert blitt litt unaturlig. I år hadde vi lyst til å feire dagen hjemme hos oss selv med egen kake og vesla i sentrum.

For å ikke glemme min egen mor, så inviterte vi familien min hit på middag/kaffe i morgen. Det som irriterte meg litt da var at foreldrene mine nesten ble litt fornærmet over at vi ikke ville følge tradisjonen og komme til dem... Er ikke dette litt mye forlangt? Hvordan gjør andre dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi (søstrene mine og jeg) har kjøpt blomster, gave og bakt kake. I tillegg drar vi ut og spiser hele familien.

Skrevet

mamma har bursdag den 10. den har av og til havnet på samme dag som morsdag. og da blir det til at hun inviterer til bursdagsbesøk mixet med morsdagsfeiring for alle mødre. så der skal vi i morgen. og så skal vi en liten tur til svigermor før vi drar dit

Skrevet

Vi bor så langt unna at det er helt umulig å dra på besøk i morgen. S¨vi har sendt inn gratulasjon i lokal-avisen (mange som gjorde det i den avisen), og så ringer jeg en runde.

Skrevet

Sender en tekstmelding til henne. Skal ikke gjøre noe vesen av det her heller.

Skrevet

jeg ringer til mamma jeg =)) Mamma og svigermor bor 30 og 50 mil unna, så vi drar ikke på besøk pga en sånn dag. Etter at vi ble store og flytta for oss selv, ble det etterhvert bare et sendt kort m teleforn på dagen og så gikk det bare over til kun en tlf samtale.

Ikke sender jeg gave, ikke kort og ikke får hun/de kake av oss.

Men hvis vi tilfeldigvis er sammen den dagen, så blir det kake på søndagen (gjelder bursdager også)

Skrevet

Det er mange år siden vi gjorde noe nummer ut av morsdagen. Har sendt en koselig sms, f.eks. I år har jeg kjøpt en bukett med tulipaner - fordi jeg fikk lyst :)

I morgen skal vi til svigermor (som også får en bukett tulipaner) å spise middag.

Skrevet

Etter at jeg ble mor selv, ber vi mamma og de hit på middag med kake til meg/henne. Svigers bor i Bergen og får en oppmerksomhet i posten:)

Skrevet

Vi har aldri gjort noe spesielt å¨morsdagen, ga mamma kort da.

Mormor har alltid en kake på lur om vi kommer dit:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...