Gå til innhold

Inkontinent jeg???? Sååå flaut...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 uker nå, veldig fin form. Har så langt hatt et fantastisk svangerskap, ikke kvalm, ikke trøtt, bare fryd og gammen. Har fått vite at vi skal ha en gutt på ultralyd og at alt ser bra ut. Alt vel så langt!

 

Babyen ligger langt nede i bekkenet mitt og har gjort det hele tiden. Det har medført mye trykk og press på blæren og jeg må ofte på do. Dette kan jeg leve med... MEN i det siste har jeg merket at jeg "lekker" noen dråper når jeg hoster og nyser. Det har jeg lest er vanlig, så jeg gjør knipeøvelser. Jeg vet (trodde iallefall) at jeg har en godt trent bekkenbunn, fordi jeg trener regelmessig og den type trening jeg driver er meget gunstig for bekkenet.

 

De siste ukene har jeg vært fryktelig forkjølt og hoster MYE (hele tiden, egentlig...) Og da lekker jeg masse, det renner skikkelig... Jeg blir helt fortvilet, dette er jo så sinnsykt flaut... Jeg trodde aldri jeg skulle komme i en slik situasjon (ikke før om 50-60 år, liksom..). Men det blir verre og verre.. Jeg bruker truseinnlegg, men det er ikke nok og om natten må jeg opp for å bytte undertøy... Dette er jo helt sykt!!!! Jeg er jo for ung til dette... Trodde ikke det var skulle bli så mye... Det er kun når jeg hoster eller nyser da, så jeg håper jeg frisk snart... Kanskje det blir bedre da??? Jeg tør ikke prate med jordmora om dette, det er jo vanvittig flaut, det er jo bare så vidt jeg orker å snakke med mannen min om det... Jeg må vel begynne med bleier snart... Blir deprimert av dette...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Du er ikke alene !!!! Og det er ganske så vanlig, trøsten er at dersom man er flink med knipeøvelsene så gir det seg etter fødselen.

Da jeg gikk med minstemann fikk jeg kikhoste.... du kan vel tenke deg hvordan det var, tisset på meg hele tiden.

Truseinlegg er ikke beregnet på urinlekkasje, så de suger ikke godt nok opp, men snakk med legen din så får du blåresept på Tena lady. De suger godt opp, og vises ikke, har dessuten "luktsperre"

Jeg snakket med jm om det og ifølge henne har de fleste lekkasje iløpet av svangerskapet. Spesiellt når barnet legger seg ned i bekkenet, tar "spenntak" i ribbena og kyler hodet ned i bekkenet... Er der da en skvett i blæra, er det nesten gitt hva som skjer.

 

Ps Venter nr 4, hatt lekkasje i de tre foregående sv.skap, men det har gitt seg hver gang. Så ikke fortvil, det er ubehagelig og pinlig mens det står på, men det går over.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også legge til at jeg lærte fra fysioterapeuten min at hormonene vi har når vi er gravid , gjør at musklene nedentil virker dårligere under graviditeten.

Etter en grad 4 rift sist fødsel har jeg jobbet hardt med bekkentrening, men musklene nedentil ble svakere med èn gang jeg ble gravid og jeg sliter nå med urinlekkasjer, samt at jeg hr problemer med å holde igjen luft. Syns siste problemet er værre selv.

Men satser på at trening etter fødsel får tingene på plass igjen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar dere to, kjempesnilt av dere:-) Nå føler jeg meg litt bedre... Skal krype til korset i morgen og få ordnet meg med noe Tena Lady, for jeg kan ikke ha det sånn som nå... Også stoler jeg på at det går over etter fødsel, en gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så godt å lese at det finnes flere der ute med samme problem!!

Det er virkelig noe drit. Er inne i min 3 uke med hoste og det er lenge siden jeg har bytta så mange truser på en dag :)

Jeg har en sønn på 6 fra før, men tok keisersnitt med han- så har aldri hatt noe problem med dette før jeg ble gravid. Er nå i uke 28 og synes det er super flaut å plutselig hoste/nyse når jeg er å handler... Er livreddd for at det skal komme "for mye". Huff.... Ikke noe gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...