Jewel m/jente får gutt Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Snuppa har begynt og gå, og barnehagen har derfor etterlyst sko til bruk ute. Jeg har nå prøvd 3 forskjellige vintersko i forskjellige str, men har ikke funnet noen som passer. Det vil si at jeg får ikke foten hennes nedi støvlen. Så endte opp med og kjøpe Viking Thermo. Virker som foten er helt nede i de, men så var det at hun ikke er vant til og ha noe på bena, så hun får jo nesten panikk hver gang vi skal prøve og gå med de. Har noen hjelp til meg??
Sunniva78 har to små Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Det er ikke lett å få ned foten i disse stive vinterskoene... Vi kjøpte de bredeste skoene, Ponny Sympatex. Ecco var mye smalere, og nærmest umulig å få foten nedi! Lurt å la de stå når man har på, så får tyngdekraften hjelpe til. Når skoene først er på, så er det veldig uvant for den lille... Vi lot ham ha de på korte perioder inne, og han var ikke helt fornøyd nei! Men til slutt var det greit, og vi holdt ham i hendene så han fikk prøve å gå med de. Bare etter noen slike gårunder gikk han selv, og det gikk raskere enn jeg hadde trodd altså. Så prøv litt hver dag, så løsner det nok:-)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2009 #3 Skrevet 8. februar 2009 Vi hadde viking thermo først, men de var vanskelig å få på, gikk greit dersom hun hadde litt glatte sokker på, gikk ikke med hjemmestikka ullsokker med ullfrotte sokker eller bare vanlige bommullsokker gikk greit. Vi prøvde ecco men i butikken sa de at de var de smaleste så de ville vi ikke ha. Endte opp med noe helt ukjente, husker ikke navnet, men så at de var brede i foten å kjøpte de, de går på som en drøm. Jeg begynte å tro at det var jeg som var helt klønete og ikke klarte å få på henne sko, men de nye skoene motbeviste det heldigvis Jeg pleier å holde henne i kneet mens jeg holder under skoen, trykker kneet ned og da glir skoen lettere på, ellers så setter jeg henne ned på gulvet slik at tyngdekraften gjør sitt. Små runde føtter er vanskelig å finne sko til har jeg erfart, men trøster meg med at det blir enklere til neste vinter........håper jeg ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå