Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Vi har bodd i hjembygda til sambo siden før vi fikk barn, har 3 barn nå. Har i fellesskap funnet ut at det er best for oss å flytte til byen, for da slipper jeg å være hjemmeværende mot min vilje (det finnes ikke arbeid her, og barna må reise 1,5 timer hver vei til barnehage og skole). Det er ikke uten grunn at det er mye fraflytting i denne kommunen, så vi er ikke de eneste. Men de som blir igjen er skikkelig sure for det. Foreldrene til sambo sier at de kommer til å bryte kontakten med ham om han flytter, for slikt gjør man ikke mot familien. Alle må kjøpe hus rett ved siden av foreldrene sine, helst på samme tomta. Også vennene hans er sure, kaller ham en tøffel og påstår at det er jeg som tvinger ham til å flytte. Så de har faktisk oppfordret ham til å ta ut separasjon fra meg, bare for å slippe å bli med meg. Men han var jo med på avgjørelsen, og står fortsatt for det han mente da. Likevel fortsetter de å presse ham til å bli. Syns det er utrolig dårlig gjort av dem, for han føler at han svikter så mange. Ser bare hvor mye dritt de sier til ham fordi han har valgt å dra derfra, noe som få innfødte har gjort de siste generasjonene. Er bygdefolk over hele landet så trangsynte??
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Syntes du høres litt egoistisk ut. Hva med å pendle, det er stort sett det bygdefolket gjør.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Han vil jo også flytte. Jeg vil flytte. Barna er trøtte og leie etter barnehagen, for så den lange kjøreturen hjem. Vi gidder ikke mer, og dette har vi planlagt i fellesskap. Skal flytte i mai. Syns ikke det rettferdiggjør måten foreldrene hans og naboene reagerer. De kan mene hva de vil, men det er vel vårt valg. HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 1,5 timer hver vei for å komme på skole høres jo helt forferdelig ut for små barn, er min første tanke! Jeg hadde tørnet skulle jeg bo på et sånt sted, synes du har vært flink som har holdt ut så lenge. Men det er trist hvis mannen din føler seg mellom "barken og veden". Skal dere flytte nærmere din familie?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Tipper du bor i ei bøgd opp i Nord-Norge et eller annet sted. Kom deg derfra før du blir som resten. Faen ikke sunt å bo slike steder. Ta med deg ungene og flytt om han ikke blir med, så kan han bo igjen med den sjuke innavl-familien sin sjøl.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Vi flytter lenger vekk fra min familie. Vi skal flytte til den byen der han har jobben sin. Han ønsker det selv, men liker ikke å skuffe noen... HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Skjønner dere godt, ikke gi dere. Håper dere finner et greit sted å slå dere ned, greit hus, gode jobber og nye venner.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 for en gjeng med tullinger! ikke bry deg om de. kunne prøvd seg å si no sånt til noen her i huset skulle de faen meg fått høre det ja hehe. skjønner dere utrolig godt at dere vil flytte!! jeg hadde klikka på et sånt sted.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 Jeg er fra ei bygd i NordNorge, og har bodd i flere forskjellige bygder her. Kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Vi er ofte tvert imot vant til litt avstand, så en flytting 2-3 timer unna hjemstedet, er jo "like i nærheten". Flytt i vei, med god samvittighet. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Har aldri opplevd bygda vår slik, men kanskje ingen er så glade i meg her da Jeg kommer fra ei lita bygd i Nord-Norge, alt er langt borte - og "langt borte" er et temmelig relativt begrep. Mulig mannen din har framstilt denne flyttingen på en annen måte enn han forteller deg?
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 Neida, de er likedan mot meg. Men det er ikke min familie og mine venner, så jeg tar det ikke like tungt at de er sure. Jeg syns faktisk at folk er litt dumme når de sier at vi bør bli boende fordi han har et ansvar for hjembygda mi, og jeg har engang valgt å flytte til bygda. Da er det visst dårlig gjort å flytte bort igjen. Er jo ikke så ekstremt mange igjen der nå, så jeg skjønner frustrasjonen litt, men fremdeles ikke vårt ansvar. HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #12 Skrevet 7. februar 2009 Om det er slik som de andre sier at denne bygda kanskje er i nord norge får de tenke som de vil. jeg er der fra og flyttet så snart jeg var ferdig med 9.klasse. FLYTT. Dere skal kun tenke på hva som er best for dere og ungene. Jeg syns ikke dere er pliktige å tenke på hva andre synes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå