Gå til innhold

Hva gjør jeg nå da??

Anbefalte innlegg

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Ble alenemamma i januar og er i permisjon frem til begynnelsen av april. Har søkt på mange jobber de siste mnd men får avslag siden jeg ikke har utdannelse. Jeg har søkt på skole til høsten og skolen mente at jeg var garantert å komme inn siden jeg har gått der tidligere.

Nå har lillegutt fått tilbud om barnehageplass fra og med 16.februar. Barnehagen er helt ny, kommunal (noe jeg ønsker) og 10 minutt spasertur unna der vi bor. Dette passer meg utmerket siden jeg ikke har lappen.

Men jeg får vell ikke stønad til barnetilsyn jeg?

Har regnet på det og jeg har ikke sjangs å betale for barnehagen slik som det er nå. Veldig dumt siden det er lang ventetid på barnehageplasser her..Ikke alle som får heller.

Tips,råd, hva som helst?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får jo ikke makspris?

Skrevet

gå på kommunens hjemmesider og se hva det koster for barnehageplass etter intekt der. her koster det 940 for et barn med mamma på under 150 000 i årsintekt

husk og be om omregning i bidraget. siden dere skal dele kostnadene på barnehage øker bidraget også

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Aha, dette visste jeg ikke. Må sjekke med engang, kanskje jeg får sove godt inatt. Tusen takk :)

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Finner det ikke.. Får ringe de på mandag.

Skrevet

hvilken kommune bor du i da? (kanskje jeg finner)

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Fant de satsene jeg også.. Uff håper jeg ikke er så uheldig :( Hvor bor du da? Kanskje jeg flytter til en bedre kommune,hehe ;)

Skrevet

hehe... jeg bor i oppegård... så det er jo temlig langt for deg å flytte... hehe.. det er like ved oslo. men det er jo sikkert kommuner i nærheten av der du bor som har dette... hehe.

me du får støtte til barnehage om du er student. kanskje du burde melde deg opp til noen fag. ingen som bryr seg om du står...

Skrevet

foresten om du melder seg som arbeidsøkende hos nav. så har du rett på støtte til barnetilsyn ;-)

Skrevet

Tror du har rett på høyere bidrag også..

Det må du sjekke på bidragsveilederen,men er ganske sikker på det ;-)

Lykke til

Skrevet

jepp hun har det :-)

Skrevet

Beklager, i Tromsø har vi ikke differensierte priser.

Skrevet

Fy så urettferdig... her i stavanger har enslige som studerer fri plass også. Og dere får ikke redusert pris engang!?

Rart at det skal være så store forsjeller fra komunne til komunne!

Men, du kan enten melde deg arbeids ledig hos NAV, da har du krav på 64 % av barnehage utgiftene dekket eller du kan meld deg opp i noen fag.

Så er ikke helt krise :))

Lykke til!

Skrevet

Differensierte priser et lokale tiltak enkelte steder i landet, ingen nasjonal ordning. Her i Tromsø har man prioritert å bygge nok barnehageplasser, men ellers finnes det ikke eier krone til overs på et eneste kommunalt budsjett til en slik ordning.

Jeg var selv student og enslig mor i mange år her i byen, men stønad til barnetilsyn gjorde at barnehageplassen ble ganske billig. Dere som har differensierte priser, får dere begge deler?

Gjest I og lillegutt
Skrevet

Jeg synes uansett det er ganske urettferdig..

Så jeg får barnetilsyn om jeg tar noen fag som privatist eller hvis jeg jobber to timer i uka? Det er jo helt idiotisk egentlig..

BF er student så da får jeg bidrag av nav, er vell på under 1000kr??

Skal høre litt rundt her hvordan det blir med foreldrepengene og permisjonen dersom jeg takker ja til plassen. Om jeg finner en løsning..

Tusen takk for svar alle sammen :)

Skrevet

kjære HI!

jeg ville gått på nav personlig og spurt hva jeg har krav på, og lese over alle nav sine sider på nettet! for som alenemor har du ganske mange rettigheter som student.

Skrevet

Om du setter deg som arbeidssøker så har du rett til barnetilsyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...