Skravlemamman Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Har en kamerat som sliter med store svetteringer under armene. Ser ganske ekkelt ut, og nå har jeg gått tom for råd og ideer. Noen som vet hva man kan finne på?
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Han bør gå til legen sin med det, der kan han få sjekket om det er noe som ligger bak som årsak, eller få hjelp med det.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 har han prøvd sånn greie man får kjøpt på apoteket? husker ikke hva det heter men det brukes om kvelden og er fryktelig sterkt... tar kverken på t-skjorter og alt. hehe. problemet er bare at det flytter seg til andre steder på kroppen da.. ellers må han snakke med legen sin. de kan ta livet av svettekjertlene hans.
Lillepusen-78 Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Kjøp Aluminiumklorid på apotek. Er reseptfri. Det er en roll-on som man bruker med jevne mellomrom, effekten varer en del dager, husker ikke hvor lenge. Den funker!!
prysseluskan Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Yerka er veldig effektivt. Kjøpes på parfymeri, Cubus, Vita e.l. og koster rett i underkant av 200 kr. Viktig å følge bruksanvisningen til punkt og prikke. Første uka bruker man det hver kveld før man legger seg, og etter hvert holder det med en påføring i uka. Man må ikke vaske seg med såpe under armene dagen etterpå, barbere seg eller bruke annen deodorant i tillegg. Hvis det er et stort problem kan han kontakte legen sin og bli henvist videre til sykehus. Det behandles visstnok med botoxsprøyter.
bryllupsnatta m/nr.2 fødeklar Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Han kan ha hyperhidrose - overdreven produksjon av svette, som ikke har sammenheng med temperaturregulering av kroppen. Det har jeg, og har vært spesielt plaget med svette i armhulene siden puberteten. Trodde dette var noe herk jeg bare måtte vende meg til og leve med, men leste tilfeldigvis en artikkel om hyperhidrose i et ukeblad da jeg satt på venterommet hos tannlegen. Der sto det at man kan behandle dette med Botox-injeksjoner, og at dette som oftest har veldig god effekt (som varer fra 4 til 12mnd etter hver behandling). Jeg leste mer om temaet, og fikk time på en klinikk i Oslo like før jul. Behandlingen tok en snau halvtime, og kostet et sted mellom 3 og 4 tusen (husker ikke eksakt). Effekten var/er helt utrolig!! Jeg kunne omtrent kjenne hvordan det "tørket opp" i armhulene på vei ut døra fra klinikken:-) Har hatt det helt fantastisk siden jeg gjorde det, jeg kan gå i alle slags klær (ENDELIG!), og angrer ikke ett sekund på at jeg brukte så mye penger på meg selv - det var definitivt verdt det!!! Og ja, jeg HAR prøvd alle slag typer antiperspiranter fra apoteket - de hjalp meg ikke i det hele tatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå