Gå til innhold

Nå trenger jeg litt hjelp dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rett etter jeg fylte 18 år fant jeg ut at jeg var gravid. Jeg fikk panikk og bare gråt. Jeg følte verden hadde gått under. Det første jeg gjorde var å ta meg en røyk for å roe nervene.

Jeg bodde fremdeles hjemme hos mine foreldre, hadde vært sammen med kjæresten ganske lenge. Men begge to ble blek av tanken på å få barn.. Mest han.. Han kunne spy bare jeg nevnte å beholde.

Så følte jeg et avsky mot det jeg hadde i magen og ville bli kvitt det fortest mulig. I løpet av 1 og en halv uke var jeg ikke gravid lenger. Vi fortalte ikke det til noen. Det var bare vi to som visste det. Han var kjempe lettet for at det var over. Det var jeg også - en liten stund.

Etter 3 uker begynte det. Jeg gren meg i søvn, angret som bare det. Ville drepe meg selv, hatet meg selv, hatet han! Alt var bare jævlig. Jeg fikk en skikklig depresjon og ble bitter og veldig aggresiv. Fremdeles visste ingen det.

Et år etter aborten følte jeg meg endelig ok med valget jeg hadde tatt. Jeg forsto at det var ikke noe jeg kunne ta tilbake og dermed måtte akseptere det som var gjort. Jeg hadde bearbeidet det følte jeg.

Sikkert pga dette følte vi oss nå klar for et familieliv, vi hadde flyttet sammen, forlovet oss osv.. Så nå 2,5 år etter aborten har vi en herlig datter på 3 mnd.

Men nå sliter jeg igjen.. Alle følelsene rundt aborten kommer opp igjen.. Jeg angrer mer enn jeg noensinne har gjort! Selv om jeg vet at hadde det ikke vært for aborten så hadde nok ikke jeg hatt den fantastiske jenten jeg har nå.

Jeg gråter hele tiden for barnet jeg føler jeg tok livet av. Som jeg sikkert hadde blitt en god mor for, til tross for alderen.

Hvorfor kommer dette tilbake nå? Jeg var jo ferdig med dette.. Jeg hadde jo endelig akseptert at ting er som det er, og jeg så framover i stedet for bakover..

Tør desverre ikke signere med nick..

Hilsen JP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen forresten legge det ut på skravle for meg? Håper på flere svar der siden ingen har svart her..

Hilsen JP

Skrevet

Disse følelsene vil alltid forfølge deg. Når jenta di fyller år, eller begynner på skolen vil du automatisk begynne å ressonnere deg fram til hvor gammelt det første barnet ditt hadde vært. Veldig mange unge vet ikke dette. De tar abort for å få bort problemet, og vet ikke at skyldfølelsen følger en hele livet. Du vil alltid tenke at du har ditt reelle antall barn + "et til som du tok abort på og som skulle vært så og så gammelt". Skikkelig trist, dessverre. Skulle ønske du hadde blitt informert mer om dette da du sto med valgt.

Skrevet

Hei

Har lagt det ut nå:-)

Skrevet

Get over it og slutt å synes synd på deg selv!

Skrevet

LilleSprett!

Hadde det vært så enkelt så hadde jeg vel ikke skrevet her vel?

Det er jo nettopp det som er problemet. Jeg hadde kommet over det. Men nå har alt kommet tilbake og jeg klarer ikke å få vekk tankene..

HI

Skrevet

Da anbefaler jeg deg å snakke med helsesøster etc om tankene dine! For dette er ikke normalt selv om man har tatt abort. Det vet jeg alt om, siden jeg har gjort det selv.

Det kan jo være at du brygger på en fødselsdepresjon, og da er det viktig å ta tak i det!

Prøv å ikke plag deg med disse tankene, valget var nok helt riktig der og da!

Lykke til!

Skrevet

Oi, fødselsdepresjon hadde jeg ikke tenkt på en gang.. Ja jeg får ta meg en prat med helsesøster og høre hva hun tenker. Må bare manne meg litt opp. Dette er faktisk første gang jeg har "fortalt" det til noen..

Jeg VET valget var riktig der og da, men tankene min tar overhånd noen ganger, og da faller jeg igjen..

Hi

Skrevet

Der og da var det et riktig valg dere tok. Alle gjør noe de angrer i løpet av livet. Dette gjelder alle. Det blir ikke bedre av at du bebreider deg for det nå. Jeg har flere venninner som har gjennomgått en eller flere aborter. Alle sier de ikke angrer på at de gjorde det den gang. Men at de ikke ville gjort det på ny hvis de ble gravide på NY i dag.

For alt du vet, kunne det endt i en spontanabort for deg den gangen likevel. Det får du jo aldri vite. Det er ikke sikkert det hadde blitt en baby av det.

Amathea har et tilbud om etter-abort-samtale. Du kan kontakte de. Ellers er det eget forum her på DB om abort.

Lykke til.

Skrevet

Jeg fant ikke det abort forumet jeg.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...