Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=536399 Når er det egentlig abort, og når er det regelrett drap?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Jeg vil ikke ytre mine meninger om abort nettopp fordi det er -mine- meninger. Men jeg kan si at jeg syns denne saken var veldig trist. Det må være fælt for den 18 år gamle jenta å oppleve noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Jeg er for selvbestemt abort til uke 12. Jeg synes abort frem til uke 18 er problematisk, men ser hvorfor detblir gjort i noen tilfeller. Den linken viser til et regelrett drap
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Når jeg lesr slike ting klarer jeg rett og slett ikke tro på det, det er så langt utenfor min "fantasi" at jeg klarer barer ikke tro at noe sånt kan skje. Jeg er også for selvbestemt abort, men man burde vite om man vil beholde før uke 12!!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Abort er drap uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Det som skjedde her var spesielt motbydelig og barbarisk. Synes også det er heslig at fostret kjenner smerte når det blir "støvsugd" ut fra mors liv, armer og bein rives løs, og fosteret dør selvfølgelig. Dette skjer jo ved "vanlige" aborter. At noen som har sex frivillig, ikke gidder å bruke prevensjon, og så blir gravid og tar abort, er helt ubegripelig for meg.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Personlig er jeg helt og holdent for retten til selvbestemt abort (selv om jeg synes grensen burde senkes til f.eks åtte uker) Men i og med at aborttallene er så himmla høye (Halvparten av alle gravide under 25 år tar abort i Oslo) så er det jo klart for alle og enhver at noe må gjøres for å senke disse tallene. Jeg mener helt klart at senabort burde innvilges i visse tilfeller. Samtidig så klarer jeg ikke å gjøre meg opp en mening om hva disse "visse tilfellene" burde være. Men, det denne historien får meg til å undres over er; et menneske har jo rettigheter. Når inntrer disse rettighetene da? Et levendefødt barn har vel automatisk de samme rettigheter som alle andre mennesker, syns dere ikke? Tror dere denne historien kunne ha vært fra Norge? HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 uff dette var ikke noe koselig lesning for en som er gravid i hvertfall. ble rett og slett kvalm :S
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 Det var vel fra USA. Men i går leste jeg at i Russland får de abort til uke 30 eller enda lengre. I norge kan jo fostre født etter uke 23 berges om det blir født for tidlig. Merkelig da at andre land rett og slett kan la disse barna fødes og så legge de for å dø. Det er så ille at jeg blir kvalm.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Dette er ikke abort, dette er drap på et levendefødt barn.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 Her er forresten linken fra Russland. Om mulig er den enda verre. http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/02/27/424623.html
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2009 #12 Skrevet 7. februar 2009 helt sykt! min mening, ja det går som drap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå