Gå til innhold

Dette med å betale for barnepass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste tråden om venninna som ville ha betalt for barnepass. Og registrer at de fleste mener at betaling er på sin plass.

Jeg bare lurer. Syns dere dette gjelder for familie også? Altså burde familie få betalt for å passe barn over tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom det er snakk om ala dagmamma så ja, uansett om det er familie, burde de få betalt. En gang iblant syns jeg heller tjenesten kan gjøres igjen:)

Skrevet

Problemet er jo ofte at familie (ofte bestemødre) ikke vil ha betaling. Men da gjelder det å prøve å gi noe tilbake i form av f.eks hjelp til å måke snø, husvask eller male kjøkkenet hennes når hun trenger det.

Skrevet

Hvis det er fast over tid, så mener jeg at de skal ha betaling. Svigermor passet vesla hver fredag i to måneder. Det betalte vi for. Men når hun passer henne bare en gang helt tilfeldig, betaler vi ikke.

Skrevet

Jeg er alenemor og jobber i medleverturnus, altså på jobb noen døgn i strekk når jeg er på jobb, fri en uke om gangen i mellom. Mine foreldre passer alltid guttungen når jeg er på jobb, henter og leverer i barnehagen, eller har ham hjemme om jeg jobber helg. Jeg betaler dem 500 kr i mnd, nærmest symbolsk føler jeg, og kommer i tillegg med en blomst, en flaske vin, hjelper dem om det er noe jeg kan hjelpe med osv innimellom...

men å bare forvente gratis pass for selv å gå på jobb og tjene penger synes jeg er helt merkelig, trodde ingen gjorde det, familie eller ikke...

Skrevet

Hadde vi hatt mamma som dagmamma skulle jeg selvfølgelig betalt ja men ikke ellers ved tilfeldig pass.

Skrevet

jeg føler meg pliktet til å betale søstrene mine når de passer vesla. beteforeldrene betaler jeg ikke, men jeg prøver å handle mat og slikt til de. er ikke så lett altid. jeg har ikke hatt venniner som passer, men dersm det skulle skje ville jeg nok ha betalt de, enten i form av penger eller tjeneste. men dersom det skulle vere en fast ting så hadde jeg betalt uten tvil!

jeg får aldri betalt når jeg passer min vennines barn, og det er greit innimellom men synsest nå som jeg har fått selv og jeg får ingenting igjen er det ikke noe jeg liker å gjøre lengre!

Skrevet

Tydligvis stor forskjell på hva folk mener da. Jeg ville aldri hverken krevd betaling for å passe andres barn, eller betalt om familie eller venner skulle passe.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...