Gå til innhold

Gravid - igjen?!! :/ Eller har jeg bare litt panikk nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en liten mistanke i tre uker nå, vært kvalm på natten og utover dagen og fått de samme "lystene" på ting som da jeg gikk gravid med min første.

Hun er forresten bare 4mnd, og en evt nr.2 allerdere nå er jo ikke helt planlagt..!

Har også en del kriblinger eller rykninger der hvor livmoren er, akkurat som de første gangene jeg kjente liv sist.

Jeg både ammer og går på minipillen, men er det mulig å bli gravid allikevel?

Har bestilt graviditetstester på nettet, men de kommer ikke før om noen dager.

I mellomtiden går jeg her og grubler...

Er det virkelig mulig?

Og isåfall: får jeg foreldrepenger av nav så tidlig igjen?

Usikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Alt" er mulig da, men sannsynligheten er kanskje ikke så stor hvis du har tatt pillene rett.

Slik "angst" har jo også en selvforsterkende effekt, i blant. Man kjenner en lyst som minner om graviditet, så kjenner man kanskje ekstra godt etter, og jammen kjenner man stikninger også:)

Når det gjelder foreldrepenger, så gjelder fødselspenger på lik linje med vanlig lønn.

Skrevet

Takk for svar :)

Joda, blir ganske oppmerksom på "symptomene" nå..

Om jeg er gravid igjen skal nok det gå bra, men bekymringene om økonomi og hvordan forsørge to små barn uten inntekt var nok det verste. Nav er vel ikke så gira på å opplyse om at men faktisk får foreldrepenger så fort igjen. Trodde jeg måtte jobbe i 6mnd først, og jeg begynner jo ikke i jobb igjen før i juni!

Så da så jeg for meg å stå der uten inntekt og greier..

Nei, blir for mye spekulasjoner, får vel bare vente til testene kommer... :P

Skrevet

Ja, det ordner seg som regel for snille piker:)

Har aldri sett på NAV sine sider at det er slik, for jeg har aldri søkt (Syns de sidene er forferdelig uoversiktelige). Men det skal være slik. Det går jo også an å ringe dem, hvis du ønsker det bekreftet av en sikrere kilde enn en tilfeldig bruker av BIM:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...