Snuppa & llillebror Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Snuppa har 40,3 i feber...men er litt usikker på hvor ofte jeg bør vekke for å sjekke....
lÅktiHaUDe Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har aldri vekket dem for å sjekke.. Gi en stikkpille rett før hun legger seg, og sjekk henne før du legger deg selv. Med over 40 i feber har jeg derimot brukt å la jentene sove inne hos meg men vekker dem aldri.. har heller aldri hørt at det er anbefalt..
Snuppa & llillebror Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. februar 2009 Legevakta som sa vi burde vekke annenhver time se...men jeg syns det hørtes masete ut for ho stakkar... Man kjenner jo sånn noenlunde når man kjenner på dem... Har aldri vekka før jeg heller...
olla Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har aldri vekket dem for å se, visste ikke at en burde gjøre det. Men gir paracet om det er høy feber, for at de skal få sove. Og så våkner de som regel av seg selv om de har feber, og gråter litt, men kjenner bare på pannen.
lÅktiHaUDe Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Merkelig.. har to jenter på 5 og 9 år og aldri hørt noen si noe som at vi burde vekke dem om natta.. men jeg synes som sagt at det er tryggest å ha dem inne hos meg om feberen er over 40.. En gang vi har fått beskjed om å vekke annenhver time og det var når ene hadde kraftig hjernerystelse.. Kan hun ligge hos deg da?? eller med pappaen?
mamma til 2 små:=) Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har heller aldri vekket dem men kjenner på dem og gir stikkpille før jeg legger meg selv.Så da har jeg vil vekket dem da hehe men kun 1 gang.Mine har faktisk aldri hatt over 40 i feber så jeg ville nok sjekka dem minst hver 3 time på natta.
Snuppa & llillebror Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 7. februar 2009 Jada, kan godt sove inne hos ho jeg...men hvorfor det egentlig...? Skjønner at det er for å følge med altså, men vi har soverom vegg i vegg, og får liksom fulgt med selvom jeg sover i senga mi på vårt rom. Har bekkenløsning, gravid i 6 mnd, så frister lite å legge meg på madrass eller uttrekkseng på rommet hennes liksom...
lÅktiHaUDe Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 Tror ikke du skal være særlig bekymret for natta.. Mål feberen før du legger deg for natta. Er den under 39 så hadde jeg ikke bekymret meg. Om du har gitt henne febernedsettende før du la henne så bør jo feberen ha gått ned litt. Men lytt på morsinstinktet det har ofte rett
lÅktiHaUDe Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 Jeg har hatt feberbarn. 40.6 på det meste.. men aldri vekket dem..
Karma! Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Stikkpille før han legger seg og så kan du jo evt måle igjen hvis han våkner og er urolig og hvis det er mye feber enda så gi en stikkpille til.. hadde nok skjekka han et par ganger i natt- ikke målt feber alså men sett inn om alt var greit..
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 hvis du har øretermometer kan du jo sjekke uten å vekke henne 4-5 timer etter du har gitt henne stikkpille. Det pleier jeg å gjøre.
Snuppa & llillebror Skrevet 7. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 7. februar 2009 Takk for alle svar!!!
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 7. februar 2009 #13 Skrevet 7. februar 2009 Pleier ikke sjekke om natta med termometer, får stikkpille før han legger seg. Våkner han iløpet av natta gir jeg han godt med drikke (noe han liker godt slik at han får i seg endel) får gjerne en stikkpille til iløpet av natta om han fortsatt koker. Om han ikke våkner, sover han helt til neste morgen uten at jeg vekker han.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 7. februar 2009 #14 Skrevet 7. februar 2009 Hvis de har høy feber, pleier jeg alltid å vekke annenhver time. Setter på vekkeklokka så jeg skal våkne. De sover også selfølgelig inne hos meg. Detter har mamma alltid gjort med oss, og det er da en selfølge at jeg gjør det med mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå