Pinguspire Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Noen som vet forskjellen på NAN 2 og NAN 3? Har en jente på snart 12 mnd, og i det siste har hun fått litt nan3 som tørstedrikk i steden for vann, fordi hun gikk litt ned i vekt... Men hva bør jeg egentlig gi hun? nan2 eller nan3?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Nan3 er for barn som drikker mme i stedet for vanlig kumelk på en måte. Nan2 er for barn som fortsatt drikker mme som rene måltider (eller som tilskudd i kosten ved siden av innføring av grøt og annen fast føde. Du kan nok bruke nan3 til jenta di, eller gå over til kumelk snart.
081013 Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 jeg sendte mail til nestlè om dette før helgen. Her er svaret jeg fikk: NAN 3 er ment som et alternativ til kumelk og kan gis fra 10 måneder når barnet spiser et variert kosthold. Det anbefales ikke å gi kumelk som drikke før barnet er 1 år. NAN 3 inneholder de samme næringsstoffene som kumelk, men har mer jern og en bedre protein- og fettsyresammensetning tilpasset det voksende barnet. I NAN 3 finnes også de viktige fettsyrene Omega 3, DHA, og Omega 6, ARA. NAN 3 inneholder mer jern enn NAN 2 og har et bedre tilpasset proteininnhold og en annen protein- og fettsammensetning enn NAN 2. Proteinsammensetningen i NAN 3 bidrar til en mer metthetsfølelse enn NAN 2. Tilskuddsblanding har andre krav til sammensetning enn morsmelkerstatning. Morsmelkerstatning er en fullverdig ernæring som skal dekke alle barnets behov for næringsstoffer. Det gjør ikke NAN 3, som er en tilskuddsblanding og skal brukes sammen med annen kost. Om du ønsker kan du også fortsette med å gi NAN2 frem til barnet er ett år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå