Mammamm m nr 3 i magen Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Jeg settes i gang i morgen hvis ikke et mirakel skulle skje i mellomtiden, men her er ingen tegn til baby. Lurer på hvor lang tid det tok for dere som har vært igjennom det fra første stikkpille til rier og fødsel...... Og hvordan gikk fødselen?
lÅktiHaUDe Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 Første gangen tok det to dager og andre gangen 8 timer.. så det varierer veldig, spørs hvor moden du er visst nok men tror neppe at 2 dager er normalen..
Alenemamma :) Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Hei:) Jeg ble satt i gang klokken 13.00 da fikk jeg første pille. klokken 14-15 begynte "mensen-lignendes" smerter, jeg fikk den neste pillen klokken 18.. de ville ikkje gi flere den dagen så jeg skulle få dagen etter..men klokken 04:00 gjikk vannet og riene kom med en gang.. 1cm åpning:/ klokken 06:44 var lillemann ute:) Fantastisk fødsel:)
It's all about me Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Jeg var 13 dager over og fullstendig umoden da jeg fikk første stikkpille. 15 timer senere kjente jeg første ri og 7 timer og 50 minutter etter det var hun ute. Fra 3 cm til hun var ute gikk det 2 timer og 50 minutter, så det var skikkelig intesivt. Det var hardt, men alt gikk helt etter boka og var i følge de som "sto og heia" en perfekt fødsel. Håper jeg slipper å settes igang igjen. Alt gikk supert, men det var skikkelig inntest da riene haglet på med aldri mer enn et minutt imellom. Og da det virkelig begynt å åpne seg skjedde det fort. Jm fortalte at hun kjente det det åpnet mens hun hadde fingra inni for å sjekke åpning, he he. Det som er bra med å settes igang er at du får mye oppfølgning og det VET at nå blir det baby uansett hva. Lykke til )
Alenemamma :) Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 jeg ble forressten satt i gang pgs svangerskapsforgiftning. i uke 38
Mille** Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Første gang tok det 30 timer fra første ri, 35 timer fra første stikkpille, andre gang 5 timer, men da funket ikke stikkpillene så jeg ble satt rett på drypp dagen etter de hadde prøvd stikkpiller. Spørs hvor moden du er i utgangspunktet når de setter igang. Fødslene var veldig intense, få og til tider ingen pauser mellom riene, kommer an på dråpetelleren hvor mye pauser man får. ;o) Første ble tatt med sugekopp, andre var ute på bare noen få press. Lykke til! Kryp til køys med mannen din, kanskje han klarer å sette igang fødselen. ;o)
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 Var 10 dager på overtid, men ikke moden. Fikk første modningspille i mormunnen ca kl 17. Neste kl 20. La meg bare til å sove etter det, og våknet kl 07 med rier... Eldstegutten er født kl 18.18 samme kveld. Fødselen gikk greit - ikke ekstremt intenst, men jeg hadde ikke drypp og sånt da.
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 Jeg ble satt i gang med drypp og det tok 3,5 timer fra dryppet ble satt til snuppa ble født. Da hadde jeg 1 time med pressveer. Håper du bruker litt lenger tid for det ble en veldig intens fødsel med null følelse av kontroll. Lykke til:)
suseduse Skrevet 7. februar 2009 #9 Skrevet 7. februar 2009 jeg fikk første stikkpille 13.30 (jeg mente det var 2, men husker kanskje feil..). begynte med rier i 17 tida. 07.26 neste dag var herligheten ute (hadde da 1.5 time med pressrier). jeg hadde så vidt litt modning. var 17 dager på overtid, var ganske lei og sliten da ja! lykke til i morra da
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Slapp piller. De tok vannet og ga meg akupunktur. 4 timer senere var barnet født. Fikk sterke rier 50 min etter at vannet var tatt. Tør nesten ikke tenke på hvor fort det hadde gått om det hadde startet av seg selv. Jeg var 37+6 og ble satt igang pga begynnende svangerskapsforgiftning. Er nå gravid igjen og har fått beskjed om å komme til føden ved første tegn til en rie, eller vannavgang. Bor heldigvis bare fem min fra sykehuset.
Ranveig R Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 Blei sett i gang 14 dagar over termin. Var ikkje moden. Første stikkpille fekk eg kl 11.30, neste fekk eg kl 17.30. Kl 22 begynte riene så smått, eg var "i fødsel" (dvs regelmessige rier + 3cm opning) kl 00.45, guten var fødd kl 02:07. Dvs ca 4t frå første rie, 1t og 20min aktiv fødsel. Fødselen var intens, og eg følte eg mista heilt kontrollen. Huskar veldig lite. Stor unge som kom fort = mykje sying. Trur fødselen hadde vore lettare for meg å takle om eg ikkje hadde vore førstegongsfødande (stolte mykje meir på kroppen min andre gong), og om nokon kunne fortalt meg at det kom til å gå fort (når eg først var "i gang"), eg forestilte meg at eg måtte holde ut desse smertene i maaaaaange timar. I etterkant av fødselen synest eg den var heilt grei, det er først etter fødsel nr 2 ("drømmefødsel") eg har blitt negativ til første fødsel ) Lykke til med igangsetting, det går sikkert heilt fint!
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #12 Skrevet 7. februar 2009 4 døgn, men det var 2uker før termin og jeg var umoden. Neppe normalt. Fødselen ble fin på tross av det, men var lenge å vente og forferdelig kjedelige dager på føden.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 7. februar 2009 #13 Skrevet 7. februar 2009 Fikk hormongel lagt om livmorhalsen, var umoden. Første ri kl 14, ungen ute kl 18. Dette var med nr 2.
M@mm@ til mine barn Skrevet 7. februar 2009 #14 Skrevet 7. februar 2009 Fikkk pillen halv tre og hun var ute ti på tolv. litt under tre timer fra første reg. rie.
-MtG- Skrevet 7. februar 2009 #15 Skrevet 7. februar 2009 Første gang: 18 timer fra første pille til jeg hadde 5cm åpning, men babyen måtte ut med KS pga dårig hjertelyd. Var da 4-5dager over termin. Andre gang: Fikk foley-kateter 11 dager over termin. Dagen etter fikk jeg to piller. Dagen etter der igjen fikk jeg også to piller. Da jeg neste dag ikke hadde hverken rier eller åpning nok til at de fikk tatt vannet så ble jeg sendt hjem med beskjed om at hvis det ikke hadde skjedd noe til dagen etter så ble det KS. Dagen etter var jeg tilbake for KS, men fikk beskjed om å komme igjen neste dag fordi det var kaos den dagen. Så her skjedde det ingenting av igangsettingen og babyen ble tatt med keisersnitt 16 dager over termin.
2 søte små gutter Skrevet 7. februar 2009 #16 Skrevet 7. februar 2009 Første gang var jeg så moden at de tok vannet og satte meg rett på drypp, tok da ca. 18 timer før jeg til slutt endte opp med hastesnitt. Med andremann fikk jeg lagt inn ballongkateter i stedet for stikkpiller siden jeg hadde hatt ks tidligere, når dette falt ut etter 6 timer ble vannet tatt og jeg ble satt på drypp. Tok da 10 timer før han var ute.
Bergene Skrevet 7. februar 2009 #17 Skrevet 7. februar 2009 Ble satt i gang 8 dager over termin. fikk pillen kl 10 og 15.27 var hun ute. Fødselen tok 3,5 time
Gjest Skrevet 7. februar 2009 #18 Skrevet 7. februar 2009 Fra de satte inn geleen til riene startet, tok det ca. 30 min. De begynte mens jeg lå med registrering. Fra første rie til hastesnitt tok det 30 timer, hadde da 8-9 cm. Hadde for smalt bekken slik at babyen ikke kom ned i bekkenet derfor drøyde det lenge på cm`erne også.
Holly❄️ Skrevet 7. februar 2009 #19 Skrevet 7. februar 2009 Jeg ble innlagt på dagtid pga småhodepine.. siden jeg allerede hadde litt høyt blodtrykk, ville de ha meg inn for en sjekk. Da fant de ut at jeg nesten ikke hadde fostervann igjen... De gav meg dagen og natta for og se om noe begynte av seg selv, etter en svært ubehagelig stripping... AU! Men det skjedde ingenting, så jeg fikk pillen, og fikk beskjed om at hvis det ikke skjedde noe innen et halvt døgn skulle jeg få en til. gikk vel kanskje 2 timer før jeg gikk på do og tisset.. satt meg i sengen igjen, og måtte akutt tisse igjen! Løp mot do og rakk akkurat å sette meg ned, før det lille vannet som var igjen fosset ut... Fikk veer med en gang, som varte i litt over 3 timer.. da var gutten min ute, men hjelp av vakum. Hadde sammenhengende veer i de 3 timene, max 5 sek pause mellom de, så rakk aldri og innhente meg... var totalt kaos på fødestuen Kan tro de var glade når jeg plutselig følte press-trangen... plutselig stod det 9 personer der, som løp frem og tilbake. Kom en lege inn uten frakk eller noe, kun iført sine egne klær... hehe, så litt stressa ut ja Gikk heldigvis bra med gutten min da, selv om de hadde bestilt hasteks rett før jeg måtte presse...
Mammapudding Skrevet 7. februar 2009 #20 Skrevet 7. februar 2009 Fra første pille tok det 2 døgn..det skjedde ingenting før de satte meg på drypp..men da tok det 11 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå