Gå til innhold

Dere andre som er hjemmeværende (sykemeldt, permisjon o.l)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer mannen/samboer hjem til ferdiglaget middag? Holder dere huset i orden? Vasker dere klærne, rydder og annet husarbeid?

Jeg har har termin om noen mnd og vært sykemeldt siden begynnelsen av svangerskapet. Har rett og slett ikke vært i stand til å gjøre noe hjemme. Pga kvalme har jeg nesten ikke orket middag selv, og ikke laget noe. Hos oss deler vi på oppgavene, men sitter med dårlig samvittighet selvom jeg har god grunn til å ta det helt med ro. Kvalme/oppkast 24/7, bekkenløsning, litt høyt blodtrykk og en arbeidsgiver som holder på med psykisk utpressing, nok om det. Han er jo forståelsesfull, snille mannen min!

Kanskje det bare er hormonene mine som fremkaller denne dårlige samvittigheten? Får jo høre hele tiden at jeg må ta det helt med ro, ikke bære noe, hvile, ikke gå ute når det er glatt osv osv.

Hvordan har dere andre hjemmeværende det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5 barn, sykmeldt pga ryggen.

jeg gjør alt hjemme, mannen jobber mye!

Skrevet

Nei, i det siste har jeg ikke orket å gjøre en dritt. Hadde jeg orket det, hadde jeg heller dratt på jobb. Gjør det mest nødvendige, men det er veldig enkle middager og litt lite rydding. Jeg skal egentlig ligge så mye som mulig, men blir så rastløs. Så jeg syter og klager mye om dagen, men prøver å ikke la det flyte over med rot til mann kommer hjem.

Skrevet

Gjør det jeg orker, prøver å få handlet og laget middag hver dag. Men han må som regel rydde etter vi har spist, da er jeg utslitt. Prøver å få vasket litt klær osv, men ikke mye jeg klarer. Heldigvis fått fatt på ei som kommer og gjør reint to timer i uka, vel verdt pengene :)

Skrevet

Gjør minst mulig, ligger i senga nesten hele dagen med en 2,5 åring og en 4,5 åring som løper rundt. gjør bare det mest nødvendige m å gi mat og bytte bleier. mannen er på reise m/jobb, så ser ikke veldig pent ut her kan du si. jeg går på aktiv sykemelding pga kvalme og depresjon. grusomt hele greia syns jeg. gleder meg til alt er over. er i 1.trimester.

Skrevet

Jeg er 33+3 uker på vei og har vært symeldt og i permisjon siden før jeg ble gravid. Men etter jeg fikk ekstrem svangerskapskvalme så har samboeren gjort ALT. Lagd mat, vasket, ryddet, handlet osv. Og han gjør det enda. Kaster fortsatt opp så setter veldig stor pris på at han orker å gjøre alt dette etter han kommer hjem:)

Skrevet

Må si jeg ble positivt overrasket nå, og vedig glad for fine svar :) Det er så riktig som en skriver over her, hadde man orket så hadde man heller reist på jobb! Hypermesis med innleggelse har vært det største problemet. Våkner nå tidlig på morgenen 4-5tiden, og sover igjen når mannen reiser på jobb. Kvalmen går som regel over i 14-15 tiden, men etter det er jeg bare sliten. Har litt ekstra energi og appetitt på kvelden. Gikk 4mnd uten å orke å reise meg fra sofaen, så setter pris på kveldsenergien!

Man skal jo liksom nyte graviditeten, prøver så godt jeg kan å tenke fremover til jenta vår kommer! Det skal bli masse kos og dulling! Det skal være så verd å ha gått igjennom dette her :)

Tankene mine går til dere som har småbarn å ta vare på ved siden av!

HI

Skrevet

Jeg gjorde også pent lite da jeg var sm før permisjonen. Hadde jeg vært kvalm, hadde jeg ikke laget middag.

Skrevet

Jobber 50% jeg da, sliter med rygg og bekken.

Jeg støvsuger de dagene jeg er hjemme, og en gang i uka sveiper jeg over gulvene. Går også turer med hunden (det er det beste for ryggen min), og sørger for klesvask.

Ellers gjør samboer alt, og de dagene jeg jobber gjør jeg ikke noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...