♥ DAME Skrevet 7. februar 2009 #1 Skrevet 7. februar 2009 Og hvilken str begynner de med da? Kanskje et dumt spm, men men )
minimee Skrevet 7. februar 2009 #2 Skrevet 7. februar 2009 i min verden begynner de med sko når de holder på å lære å gå og det varierer jo veldig......synes det er å kaste penger ut av vindu å kjøpe sko før de begynner å gå,de er jo ganske dyre disse barneskoene....det gjelder skostørrelse også min begynte på 18 mener æ å huske.....
Yarn Skrevet 7. februar 2009 #3 Skrevet 7. februar 2009 Ikke dumt spørsmål:) I min verden begynner de også når de begynner å gå (enten ved hjelp eller alene). Og det varierer jo litt:) Minsten fikk et par sko da han var tre mnd, de var str 19 og aaltfor store. Han fikk i grunnen ikke brukt dem så mye, for de ble for små før han begynte å gå skikkelig. Jeg mener jo at det er dumt å dra sko på de små før de skal ut og gå, rett og slett fordi sko er så mye stivere enn sokker/barbent og de små føtten er så bløte og lett å forme.
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 7. februar 2009 #4 Skrevet 7. februar 2009 Mini fikk sine første sko da han var nesten 1 år. Han har str 21, tror jeg. Men jeg må innrømme at de blir lite brukt, min mening er at det beste for foten er å få være uten en stiv såle - i allefall inne. Tenker å kjøpe utesko snart, da han straks trenger det i barnehagen, kommer da til å kjøpe ca 23 tror jeg.
megogdetretrolla Skrevet 7. februar 2009 #5 Skrevet 7. februar 2009 Mini fikk sko da han begynte å gå ute, var ca. 11 måneder og tror da jeg kjøpte 20 eller 21.
♥ anonym♥ Skrevet 7. februar 2009 #6 Skrevet 7. februar 2009 Vår fikk sko før han ble født, men de har vi aldri brukt... Begynte å gå med sko da han startet å gå ute ca ett år. brukte da ca 21 tror jeg. eller gikk han barbent, når det passet sånn. jeg tror det er best. selvom de før var nøye med "gå-sko" som støttet ankelen å greier...
Lilletrille med to jenter Skrevet 7. februar 2009 #7 Skrevet 7. februar 2009 En blir ikke anbefalt sko med stiv såle før barnet kan gå for at barnets musklatur og sener rundt føtter og ankler skal styrkes. Tulla fikk sin første sko med stiv såle da hun begynte å gå, og str var vell da 20 el 21. Kjøpte da sko som støttet rundt ankel.
ifie Skrevet 7. februar 2009 #8 Skrevet 7. februar 2009 Gutten vår fikk sitt første par sko (joggesko) da han var ca 11 mnd. Han fikk de fordi han begynte å gå med trilla si ute i deilig vårvær Han gikk ikke selv før han var litt over året.
Fjerdemann på vei Skrevet 7. februar 2009 #10 Skrevet 7. februar 2009 Mine fikk også sine første sko når de begynte å gå selv, så da var de 9 og 10 mnd gamle. De var vel rundt str 20 tror jeg. Men nå anbefaler de faktisk ikke at skoene skal støtte så mye rundt ankelen, fordi de kan gi feil gåmønster. De skal helst kunne bevege ankelen like fritt som når de går uten sko. Fikk i alle fall jeg høre, og jeg er helt enig i logikken. De kalrer jo å gå uten støtte når de ikke har sko på, så hvorfor skal de trenge ekstra støtte når de har sko på? Men det er jo viktig at skoene ikke er så stive og tunge da. Vi hadde noen eccosko som førstesko til eldstemann, og de var knallgode. Lave skinnsko, knallfine, og de virket som de var veldig gode på føttene hans. Han hadde aldri problemer med å gå med de, virket som han ikke merket noen forskjell på å gå med sko eller uten.
Nika&gullet Skrevet 7. februar 2009 #11 Skrevet 7. februar 2009 Jeg ble spurt av betjeningen på skobutikken om barnet gikk selv. På dette tidspunktet så gikk det kun ved hjelp, og ved å holde seg i bordet. Da fikk jeg beskjed om at hun egentlig ikke ville selge meg sko. Fordi barnet skal ha gått på egenhånd i ca 3 uker. Det fordi foten vokser så mye på den tiden( skoen blir fort for trange) og at da får barnet trenet opp musklene i ankelen.
♥ DAME Skrevet 8. februar 2009 Forfatter #12 Skrevet 8. februar 2009 Tusen takk for svar og gode råd ))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå