Gå til innhold

nå går tiden litt for fort her ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

en mnd til mini blir ett år, å enda går amminga supert.

men alle rundt meg sier att nå er hun for stor nå må du stoppe.

jeg hadde satt grense på ett år selv men, ser ikke ut til hun stopper selv...hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du skal bestemme dette selv...

Personlig syns jeg det er nok med 6 mnd. Men alle har forskjellige meninger om dette. Jeg syns det blir ekkelt når småen kan hente frem puppen og forsyne seg selv... Men vet om flere som har ammet til 1års alder.

Skrevet

At du burde amme så lenge det føles riktig for deg. Det er jo en fin hyggestund for deg og din datter, så hva alle andre mener burde du ikke bry deg om egentlig:)

Skrevet

Stopp når det er nok for deg og/eller jenta di - og la andre få synes hva de vil. Dette gjelder dere to, ikke dem.

Min eldste ammet jeg til han var nesten halvannet år. På slutten fikk han bare en skvett om morgenen, for da sovnet han så godt oppe i senga mi etterpå, og vi fikk en god og nær kosestund om morgenen (og en ekstra time søvn etterpå...hehe...). Resten av dagen hadde han ikke tid til noen pupp, og det passa meg fint. Det var det som passa for oss. Hvordan det blir denne gangen vet jeg ikke ennå - vi tar det som det kommer. Men en ting er sikkert: Ingen andre skal få ta avgjørelsen for oss. :)

Skrevet

Amm så lenge både du og barnet trives med det. Selv har jeg ikke fått til amminga, mens søsteren min fremdeles ammer sin på 1,5 år - hun sier hun blir så provosert over at det ikke er lov til å kritisere dem som ikke ammer - mens de som velger å gjøre det lenge kan man bare hakke løs på. Syns kanskje det er en forskjell når det ene er selvvalgt og det andre ikke - men uansett har ingen noe med det!

Skrevet

(Frøken freken: det er kanskje litt verre å kritisere de som ikke ammer, for mange av dem har jo ikke valgt det selv. Ikke det at jeg synes man skal kritisere de som ammer heller.)

Selv sluttet jeg å amme rundt 8-9 mnd tror jeg, han ville kun ha om morgenen og om natten. Så når jeg sluttet med nattamming mistet jeg melken.

Men om ammingen går supert, og du selv føler deg vel med deg synes jeg du absolutt skal fortsette.

(Mener å ha lest et sted at det faktisk var anbefalt helt opp til 2 år).

Fikk selv mange kommentarer spesielt fra svigerforeldre på slutten at nå måtte jeg slutte snart. Det var sårende å høre, men allikevel var det veldig trist når jeg ikke klarte å amme mer. Hadde også sett for meg å amme til i hvert fall 1 år.

Prøv å ignorer de som kritiserer, og stopp når du selv føler at nå er det nok.

Skrevet

Vær fornøyd med at du har nok melk, du :) Jeg kunne selv mistet melken før jenta vår var 3 mnd., nå er hun 7 og jeg ammer fortsatt. Det har jo blitt mindre, og det har vært mang en gang jeg kunne ønske hun fikk flaske i stedet, men jeg tror nok jeg skal holde på amming morgen og kveld til hun er rundt året - om hun vil da.

Hun hadde en periode der hun ikke ville ha puppe nesten, nå er det stas om ettermiddagen, kvelden og natta i alle fall. Greit om morgenen og midt på dagen, men da er alt på skje mer spennende :P Jeg vet jeg kommer til å savne den kosestunden når hun slutter, samtidig håper jeg å slippe å avvenne henne, men at hun fikser det selv.

Det som er rart her, er at jeg har en svigermor, en mamma og svigerinner som spør om jeg fortsatt har nok melk, og som virker veldig fornøyd - nesten imponerte - over at jeg fortsatt har det. Selv ble jeg ammet til jeg var 1 år, men da sa mamma stopp :)

Skrevet

Lillegullet mitt blir 1 år 9 mars :)...jeg hadde samme planene som deg...at puppen skulle legges bort når hun blir året.Men nå har jeg ikke lyst til det i det hele tatt :)...har bestemt meg for & amme henne noen månder til ja...snuppa er jo sååååå glad i puppen sin.Ammer henne etter hvert måltid & 1-2 ganger om natten.Så blir det jo gjerne litt kos i løpet av dagen/kvelden :) Vi koser oss så mye begge to...& heldig er jeg som har masse melk ennå :)

Jeg syns du skal blåse i hva andre sier,det gjør jeg :)

Vi er jo så heldige som kan amme barna våre så lenge...det er jo ingenting i verden som er så vakkert som akkurat det! <3

Skrevet

hmmm, kjenner meg vedlig godt igjen her :)

trodde når jeg gikk gravid at amming skulle være så rart... men har gått så fint... vedlig koselig å lettvint til og med :) men har synes 1 år er max jeg også :) men nå er han 9 og en halv måned å super glad i puppen fortsatt.. men kan skje mye på 1-2-3 mnd.. håper også han avviser meg enn at jeg liksom skal nekte han... stakar...

men amm så lenge du føler det okay :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...