Gå til innhold

Permisjon


regine74

Anbefalte innlegg

I går hadde jeg min siste arbeidsdag på lenge. Litt rart å tenke på at jeg ikke skal på jobb på mandag, jeg har knapt vært borte siden jeg ble gravid, men det skal også bli godt å slappe av og forberede seg til fødselen.

Jeg begynner virkelig å skjønne at det nærmer seg nå, har kanskje ikke tenkt så mye på graviditeten og barnet denne gangen siden det er nr 3. Nå ser jeg for meg en stor overgang fra å være tobarnsmor med barn som etterhvert klarer seg mye alene til å bli trebarnsmor med en nytt hjelpeløst nurk -håper og tror at det skal gå bra!

 

Planene for permisjonen er mange; praktiske gjøremål som rydding og vasking -har egentlig ambisjoner om full rengjøring av tak, vegger, skap, vinduer og gardiner fra kjeller til loft, men vet ikke helt om jeg kommer i mål. Har mye kynnere om dagen (og våkner av det et par ganger om natta), så jeg får ta litt om gangen og være fornøyd med det jeg rekker. Tiden kan jo også brukes til roligere aktiviteter som fotoalbum.

 

Det blir mange av oss som etter hvert går ut i permisjon. Jeg håper vi alle får en god tid før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde også min siste arbeidsdag i år på fredag. Veldig merkelig! Skal heldigvis holde tråden med noen små-oppgaver, og kommer nok til å stikke innom rimelig ofte...

Hadde ikke fast jobb med nr 1, så det føles som ren luksus å bare gå her og konsentrere meg utelukkende om meg selv og MageMannenMin, og til og med få betalt for det! Utrolige Norge, selv om mye også er litt rart med systemene her...

 

Planene for tiden fram til fødselen er veldig enkle pga full bekkenløsning. Har brukt tida godt og har fått alt utstyr i hus, så nå venter en stabel med bøker (får vel ikke lest mye etter at han kommer, så jeg tar det igjen nå:-) og et par strikketøy på meg i sofakroken. Skal rydde litt klart innimellom, men bare så mye som kroppen tillater - og det pleier å vare ca 10 min av gangen... Men litt og litt monner også!

 

Får inn vaskehjelp her også, og det gleder jeg meg til! Har ikke klart å gjøre noe med gulvet mitt på lange tider (bor ikke sammen med kjæresten min enda - vi flytter sammen når nybygget står ferdig til høsten med mine og dine barn, så det er ikke det at han er lat! Han reiser mye også, så vi har en deal på å konsentrere oss om hvert vårt hus. Men vaskehjelpen er gave fra ham:-).

 

Mens vi venter får vi bare nyyyte tida så godt vi kan det, med eller uten alle plagene våre. Husk at vi komme til å savne magen uansett etterhvert!

 

Gode permisjonsønsker til alle mars-mammaer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 arbeidsdager igjen før permisjonsstart,men vurderer å bruke egenmelding. Kroppe er såpass tung nå, og det lille overskuddet jeg haar hadde vært godt å spare litt på;-) Jobber på en småbarnsavdeling med 13 barn under 3 år, så det kan bli endel klønete arbeidsstillinger med magen i veien ja. Gleder meg til permisjonsstart, samtidig som det blir rart...ikke job epå 1 år..hmm, håper jeg ikke kommer til å fly på veggen.

Gode permisjons-ønsker til alle mars-mammaene fra meg også:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv går å venter på den flotte permisjonen som er om 13 dager =)

Dagene går rimelig fort unna ettersom at jeg trives med magen og er ennå ikke lei.

I permisjon tenker jeg selvfølgelig som person i innlegg nr 1, vasking vasking og vasking.. Gjøre klart alt slik at vi er klare til å få hjem et barn. Kanskje hjelper det mot å ikke gå i overtid, men klarer ikke se for meg at jeg må bruke de ukene til å ta det med ro selv om alle og en hver forteller at jeg bør ta det med ro...

 

jaja.. tiden vil vise...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag mandag er første dagen min i permisjon. Har vært ute å gått tur i det NYDELIGE været som er i Oslo idag :)

Har også planer om vasking, rydding , osv, men idag skal dagen bare nytes :) Kos dere masse i permisjonen alle sammen, den er velfortjent ;)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra:-)Første permisjonsdag idag!Kjenner at jeg skal legge lista veldig lavt, slappe av, nyte den deilige sola og sove. Burde kanskje vaske litt etterhvert, men det er ikke førsteproritert gitt. Gode permisjonsønsker til andre mars-mammaer;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er den første uken vel overstått. Jeg fikk gjennomført det meste av det jeg hadde tenkt om rengjøring, det er egentlig utrolig hvor mye man får gjort på et par dager når man har huset helt alene. Har også shoppet endel og besøkt en venninne med en to uker gammel baby -litt missunnelig på at hun er ferdig med graviditet og fødsel.

 

Alt i alt har det vært nydelig med litt fri! Jeg begynte å bli veldig lei av både jobb og graviditet, men nå bare koser jeg meg. I dag har jeg for det meste sulla hjemme. Pakket baggen til sykehuset, funnet frem sengetøy til babyen og sett over utstyr (flasker, kremer, bleier, klær og tepper), jeg tror jeg har alt jeg trenger nå. Denne gangen har jeg også kjøpt inn endel til meg selv. Sist kjøpte jeg bare amme-BH og ammeinnlegg, men nå har jeg kostet på meg flere topper, gensere og noen kosebukser til bruk den første tiden. Tenkte det kan være greit å føle seg litt vel selv om kroppen ikke er tilbake i vanlig form med en gang. Jeg får vel også passe på å få klipt meg denne uken, det kan jo bli lenge til jeg får tid til det igjen.

 

Så her er alt klart, men jeg er enda ikke desperat på å få ut gutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant plutselig ut at om babyen kommer FØR termin, så mister mann de ukene/dagene av de 3-ukene før termin, også begynner de resterende ukene å løpe. det er jo helt på trynet! Har et ganske hårfint puslespill i forhold til jobbstart og permisjonstopp, så hvis babyen kommer på "forskudd", så har vi en ganske stor økonomisk utfordring.

 

Merkelig ordning må jeg si....for hvis bayen kommer ETTER termin så får det ingen konsekvenser, du får ikke noe ekstra tid hjemme av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...